chrisnaarsantiago.reismee.nl

Het boek vordert gestaag

Het is grotendeels een voor mij een erg blije maand februari geworden.

Nog vóórdat de Vastelaovend in Venlo losbarstte besloot onze derde kleindochter dat zij ook een vastelaoveskind wil zijn. Op 3 februari werd Fenna geboren. Dochter van Kim en Gijs. Waat ein sieske!! Uiteraard is zij de allermooiste baby die ik ooit heb gezien (samen met Lotte en Maud natuurlijk).

In de tijd tussen haar geboorte en de Vastenaovend heb ik ook elke dag achter de computer gezeten om aan mijn boek te werken, maar daar is dus gewoon helemaal niets uitgekomen. Ik zat als een blije zombie achter mijn toetsenbord. Gelukkig was mijn manuscript al bij mijn tweede corrector. Hoefde ik me daar in elk geval al geen zorgen meer over te maken.

De enige tegenvaller deze maand was dat ik tijdens mijn training voor de Venloop een spiertje in mijn kuit heb gescheurd en dat mijn Venloop dus naar de vaantjes is voor dit jaar. Maar zoals Cruijff reeds zei: Elk nadeel hep z’n voordeel: Nu kan ik nog meer tijd aan mijn boek besteden.

Na de Vastenaovend heb ik het werk weer serieus opgepakt. Dat kwam vooral omdat ik in Venlo Paul Seelen heb gesproken, die na een eerste gesprek over mijn manuscript, bereid was om mijn boek te produceren. Voor mij erg belangrijk omdat ik nu een bekende in het Venlose heb: Hij weet de weg want hij heeft al meer dan dertig boeken geproduceerd. Met hem heb ik nu een behoorlijk aantal afspraken gemaakt hoe we nu verder gaan. Het wordt allemaal al veel concreter met een geplande publicatiedatum rond half mei. Ook zal een professionele vormgever naar mijn manuscript kijken en mogelijk een omslag ontwerpen.

De 700 foto’s zijn nu teruggebracht tot een kleine honderd: 70 zwart wit voor in de hoofdstukken en 30 voor de omslag en het kleurenkatern. De zwart wit foto’s heb ik ook al op de juiste plaats in het manuscript gezet.

Samen met Paul hebben we ook een definitieve begroting opgesteld, zodat ik weet welk bedrag ik via crowd funding bij elkaar moet zien te krijgen: Totaal zevenduizend euro om een eerste oplage voor elkaar te krijgen. Ik wil gewoon een goed boek afleveren en dat heeft dus zijn prijs.

Vandaag heb ik alle correcties van mijn tweede corrector Wim afgekregen. Wim ook jij bedankt voor je correctiewerk. Nu kan ik me vol gaan concentreren om de hele crowd funding actie van de grond te krijgen. Een eerste zetje in mijn rug heb ik al gekregen: Er is mij al meer dan duizend euro toegezegd en ik wordt regelmatig benaderd, telefonisch, per email of op straat “of we het geld al kunnen overmaken”. Daar gaan we in de nu komende periode dus met hoogste prioriteit aan werken om alles te regelen.

Voor de crowd funding actie heb ik inmiddels al mijn doelgroepen gedefinieerd. Het zijn er in totaal tien, waarmee ik elfhonderd personen hoop te bereiken in verschillende maillings. De marketingspecialist merkte op dat ik een “zeer hoge gunfactor” heb. Ik ben benieuwd of dit ook werkelijkheid wordt. Vanaf vijfentwintig euro kun je je reeds inschrijven als een van mijn “crowd funders”. En nu maar hopen dat het gaat lukken.

bertq

ik weet niet in welke doelgroep ik zal zitten. wij doen ook mee. wat is je tegenprestatie Chris?
succes. ik ben heeeel benieuwd.
en proficiat voor jou en Ine en natuurlijk de 'jonge lui'.

Joep

Dag Chris,
€7000,- daar schrik ik van.
Wie wil er allemaal aan jouw boek verdienen?
Ik neem niet aan dat je er niet meer dan 10.000 wilt laten drukken. Denk even drie keer na!
Groet,
Joep

Joep Fleuren

Hallo Chris
Fijn weer de verhalen te lezen en de vorderingen te volgen.
Aan hulp heb je geen gebrek en zeker zal het ook lukken voldoende centjes bij elkaar te krijgen.
Blijven geloven in jezelf en bekent maken waar je mee bezig bent, zoals je al doet, opent deuren.
Met vriendelijke groet en succes
Joep Fleuren

Gijs

Dat is inderdaad aardig wat geld!
Ik heb er vertrouwen in dat we dat gaan halen.
Neemt niet weg goed te kijken wat je voor dat geld precies krijgt. Kun je altijd zelf bepalen of je het dat ook waard vindt. (spreekt de purchaser ;)

Ton en Edgar

Heb je inmiddels al een rekeningnummer geopend t.a.v. je boek? Anders wordt het bij je inkomen geteld! Geef dat nummer even door aan je vrienden, wij wensen je alvast succes. Kijken vol verwachting naar de komst van je boek! Natuurlijk wel gesigneerd!!!!

Ger van der Koelen

Een Rek.nr. Chris.
Is alles welkom aan geld of zijn er bepaalde bedragen mee gemoeid?

Addy

Ha Cris en Ine,
Proficiat met de geboorte van jullie derde kleinkind. Geniet ervan. Wat je boek betreft, op ons kun je rekenen.
Groetjes Wim en Addy