chrisnaarsantiago.reismee.nl

Update over mijn boek

Het monnikenwerk vordert gestaag. Inmiddels naderen we de 170 uur. Afgelopen maand zijn er wederom enkele mijlpalen bereikt.

De eerste corrector heeft haar werk beëindigd en ze heeft er toch nog behoorlijk wat fouten uitgehaald. De details zal ik jullie besparen. Heel erg hartelijk dank Riet. De tweede corrector is nu aan de slag en in onze eerste bespreking leverde toch ook weer de nodige opmerkingen op.

Inmiddels heb ik ook mijn ontdekkingsreis in uitgeversland voortgezet. Ik praat nu met twee mogelijke uitgevers en ook hier is nog behoorlijk wat werk aan de winkel.

Wel heb ik inmiddels mijn Internationale Standaard Boek Nummer (ISBN) aangevraagd en ook toegewezen gekregen. Ik moet zeggen dat is best wel “ruig” als je je “eigen” ISBN ontvangt.

Ook heb ik de beslissing genomen dat in mijn boek niet alleen zwart wit foto’s in de hoofdstukken gaan komen, maar dat er ook een katern met kleurenfoto’s komt.

Dat alles heeft wel invloed op de prijs, maar daar kom ik ook wel uit. Met alle foto’s erin ziet het er naar uit dat het boek boven de 300 bladzijden uit gaat komen.

Op dit ogenblik ben ik bezig om de bijna 700 foto’s terug te brengen tot 60 à 70 en dat is een klus die ook best wel tegenvalt qua uren. De meevaller hierbij is dat ik mijn reis nog een keer maak. Het “dievenwerk” hierbij is om de foto’s van mijn iPhone in mijn boek te krijgen. Hierbij maak ik gebruik van wel vier applicaties/programma’s. Hierbij moet ik niet vergeten om regelmatig te “saven”. Dat ben ik dus één keer vergeten en kon ik het werk van anderhalf uur weer overdoen! Dat gaat me niet nog een keer gebeuren.

In het kader van de veiligheid stuur ik elke dag, nadat ik ben gestopt met mijn werkzaamheden, mijn manuscript naar mijn zonen en schoondochters, want het zal me toch niet gebeuren dat ik alles kwijt ben bij een computer crash.

Verder heb ik ook nog gesproken met deskundigen op het gebied van crowd funding. Hier heb ik veel van geleerd, met name dat het belangrijk is om mijn tegenprestatie goed te definiëren en bij een laatste check kreeg ik te horen dat me dit aardig is gelukt.

Als laatste wil ik nog vermelden dat er mogelijk ook nog een kaart in het boek komt met daarop alle plaatsnamen van de dorpjes en steden waar ik heb overnacht. Als dat lukt zou dat echt geweldig zijn.

Komende maand vallen er enkele dagen ten prooi aan de vastenaovend hier in Venlo. Dagen waarop ik echt iets anders aan mijn hoofd heb dan het schrijven van een boek, maar we gaan stug door.

Reacties

Reacties

Joep

Denk eens aan een backup op USB-stick.
Simpel, veilig en overal te bewaren.
(64 Gb is ruim voldoende)

Chris Frencken

Dat doe ik ook nog.

Henk en Annie

Tot ziens met Vastenaovend.

Riet.

Het komt zeker goed. Succes en doe het rustig aan!

Ger van der Koelen

Leuk om te lezen, het boek groeit gestaag. Even niets doen is soms goed om nieuwe inzichten te verwerven.

Vivian

Ben heel benieuwd naar het boek!

Richard Roth

Goed bezig Chris!

Bertq

Zelfs ditbericht is een plaatje om te lezen. Je hebt het.

Ik ben benieuwdnaar je ' tegen prestatie'. Heel veel succes en een fijne carnaval.

Albert en Trudy de Boon

We kijken uit naar het boek.

Albert en Trudy de Boon

We kijken uit naar het boek.

Carla

Ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk wordt.
Ook dit is weer een leuke tocht.

Robert

Chris, ik ben een zoon van de eerste "corrector" van jouw boek en ben zodoende bij jouw blog uitgekomen. Ik heb met veel interesse jouw blog gelezen ook al was dit enkele maanden na jouw pelgrimage. Santiago de Compostela heeft mij al jaren geboeid. Ik ben er zo'n 40 jaar geleden geweest toen ik samen met een neef, oom en tante in Portugal en Spanje op vakantie was. Mijn oom was er destijds zeer van onder de indruk alhoewel dat destijds niet het geval was bij mijn neef en mij (wij waren toen 10-12 jaar oud...) Toen waren er slechts enkele pelgrims per week die in Santiago de Compostela aankwamen.

In de afgelopen 10-15 jaar is deze pelgrimage steeds populairder geworden en ik ken nu al enkele mensen die deze tocht hebben gemaakt. Er is ook een film over deze pelgrimage uit 2011: "The Way". Alhoewel deze film geen "box office hit" was, staat de film kritisch goed bekend.

Ik wens jou succes met jouw boek en wil graag een van de eersten zijn die het via jouw "crowdfunding" koopt.

Robert

PS mocht jouw eerste corrector vele correcties hebben gemaakt dan bij jij in "good company" - zij doet dit nog gestaag bij mij ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!