chrisnaarsantiago.reismee.nl

Het eerste manuscript is af

Sinds afgelopen maand weet ik weer wat de term “monnikenwerk” inhoudt. Het grootste deel van deze tijd heb ik achter mijn computer doorgebracht om de 128 artikelen, die ik op mijn blog heb staan om te werken tot een min of meer samenhangend verhaal. En ik moet zeggen dat ik die klus in elk geval heb geklaard in bijna 110 uur. Het positieve van dit alles is dat ik gewoon de hele reis weer een keer heb gemaakt. Mijn eerste manuscript is nu bijna 250 pagina’s. Tot zover de kwantiteit.

Maar dan de kwaliteit: Zit de structuur logisch in elkaar en komt die ook tot uitdrukking in het geschrevene. Correcte spelling. Mijn taalgebruik. Heb ik consequent in de juiste tijd geschreven, enz, enz, enz. Tot mijn vreugde hebben zich al twee zeer deskundige vrijwilligers gemeld, die dit erg leuk vinden om te doen. De eerste is al druk bezig. Ook heeft zich al een vrijwilligster gemeld, die mij wil helpen bij het maken van de boekomslag. Daar ben ik echt heel erg blij om. Voor mij bleek dit een aparte wetenschap toen ik me daar in verdiepte.

Tijdens het schrijven kom je er dan achter dat je wel redelijk met Word om kunt gaan, maar dat er toch een aantal zaken zijn die je niet weet. Daarom ga ik ook van dit medium gebruik maken om hulp te vragen aan mijn lezers. Alle hulpvragen, die ik tot nu toe kan bedenken en waar ik nog niemand voor heb gevonden vinden jullie onder aan dit artikel. Ik wacht in spanning de aanmeldingen af. Uit al het bovenstaande heb ik in elk geval geleerd dat het nu eigenlijk pas begint.

Nu ik weet hoeveel bladzijden het boek ongeveer gaat worden kan ik ook een betere berekening maken van wat het allemaal gaat kosten. Daar ga ik me de komende tijd mee bezig houden en de resultaten daarvan zullen jullie dan zien in mijn verzoek om crowd funding en jullie krijgen dan ook de kans om reeds voor in te tekenen om het boek tegen een gereduceerde prijs aan te schaffen. Deze mailing opzetten wordt ook nog een hele klus en deze gaat dan ook eerst naar een “pilot groep” worden gestuurd. Hiervoor hebben zich ook al een aantal vrijwilligers gemeld en die worden aangevuld met een clubje dat daar bij uitstek geschikt voor is.

Ik heb ook reeds besloten dat er foto’s in het boek gaan komen. Tijdens mijn reis heb ik er meer dan 600 gemaakt en dat aantal moet worden teruggebracht naar ongeveer 40. En deze 40 moeten dan omgezet worden van kleur naar zwart wit. Ook hier heb ik geen idee van hoe dat moet. Dat is ook weer een project voor de komende weken.

Jullie zien dus dat ik voorlopig nog wel even bezig ben, maar het is verschrikkelijk leuk om te doen. Ik hou jullie op de hoogte. Voor nu in elk geval hele fijne feestdagen toegewenst en het allerbeste voor 2016.

Hulpvragen:

- Wie is erg goed in Word: speciale tekens, automatisch maken van inhoudsopgave, enz.

- Wie kan in Iphoto foto’s van kleur omzetten naar zwart wit.

Reacties

Reacties

Cees.Geers@skynet.be

Chris,

Waarom laat je de foto's niet in kleur?
Lijkt mij veel leuker, zwart bij een reis verhaal is naar
mijn idiee uit de 19e eeuw. ( Uitvinding fotografie!
Groet,

Cees

Fer Janken

Chris,

Ik wil je wel helpen met Word (speciale tekens, inhoudsopgave, enz.).
Tot volgende week woensdagavond op de rëunie.

Fer

Joep

Apple zet zelf om in zww. dat doe je al vanaf je iphone: wijzig bewerk
Dan heb je de keuze uit oa zww en kun je gelijk de helderheid aanpassen.
Zie je vanavond.
Groet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!