chrisnaarsantiago.reismee.nl

32e etappe (Deel 2) Portomarin - Palas de Rei

Voor €4,- heb ik twee uur kunnen computeren en dan eindelijk terug naar de albergue om te douchen en dat is hard nodig want ik meur weer behoorlijk. Daar had ik de pech dat bijna al het warme water op was en ik behoorlijk koud heb moeten douchen, maar daar wordt je (veel) later toch weer warm van. En onder zo´n koude douche wordt je ook heel snel.

Kleren wassen ging echter niet meer helaas, dus heb ik die meurende zooi maar in een plastic zak gestopt en wordt dat morgen mijn hoogste prioriteit.

Om half zes weer aperitief. We zijn er allemaal: Katja, Jean Christoph, Maeve en ik. En tijdens het aperitief worden weer uitgebreid tapas geserveerd. De dames beginnen zich zorgen te maken of ze nog wel moeten gaan eten.

Om half zes zitten we aan tafel. Katja had even een rondje door het stadje gemaakt en een aardige tent gevonden en daar met haar Spaans maar gelijk een tafeltje gereserveerd. Pasta Bolognese, pollo all brandy con champinones en natillas caseras en natuurlijk vino tinto de la casa. Alles voor €10,- en het was hardstikke lekker.

Tijdens het diner komen aan het tafeltje naast ons Duitse peregrinos uit Keulen zitten. Je hoort het meteen. Bovendien had ik ze in O Cebreiro al een keer op de foto moeten zetten. Wedden dat ik met hun een liedje kan zingen in de eigen taal? Tafelgenoten kijken mij aan en even later sta ik met hun "Mallorca" van de Black Fooss weer te zingen. We kregen nog applaus van de hele tent.

Maeve viel om van de slaap en ging iets eerder weg. Toen wij opstonden en wilden betalen bleek dat zij alles had betaald. De boef.

Om kwart voor negen lag ik al in mijn bedje. Met al die whiskies nog in mijn systeem sliep ik zo.

Reacties

Reacties

Gijs

Zo wil ik ook wel op pelgrimstocht!
Stukje lopen, Siësta, "Aperatieven", SiëstaII, Leker eten, tussendoor nog wat computeren, Gezeligheid alom...
Buen Camino! :)

Netty

We hoeven je toch niet straks bij AA in te schrijven?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!