chrisnaarsantiago.reismee.nl

26e etappe (1e deel) Molinaseca - Cacabelos??

Om kwart voor zeven opgestaan. Weer goedgeslapen. Het was allen vrij benauwd in os hok/kamer. om kwart over zeven verekken we. Er is leen nergens een cafe open om te ontbijten en Ponferrada is meer dan een uur lopen. Maar we gaan op pad. Zwijgend. 7C. Langs de route nationale naar Ponferrada. Zit toch nog een heuvel in. Om half negen zitten we in een cafe aan het ontbijt. De eerste zeven kilometer zitten er al weer op. Voor mij een dubbele con leche (krijg je hier churros bij) en een croissant en een napolitana (chocolatine in Frankrijk).

We houden krijgsraad. Vanavond proberen we Cacabelos te bereiken. Dat is nog 15km. Ik sla af naar rechts bij het eerste boordje Officio de Turismo. Kom ik een dame tegen, die haar 14 jaar oude bruine cocker spaniel uit laat. Ik vragen nbaar een cyber cafe. Dat is er en zij brengt er mij naar toe, maar zegt ook dat het vandaag een feestdag is. Ze weet niet of het wel open gaat. Normaal starten ze hier om 10 uur en tot zo lang blijf ik wachten. Kan ik eerst nog de basiliek bekijken. Als ik hier aankom gaat deze net uit. Alle mensen netjes zondags aangekleed. Ik naar binnen (gelukkig geen entree). Krijg ik van de dames die er zitten een speciaal bidprentje omdat ik peregrino ben. In het midden staat iets groot blinkends met Maria erop. Blijkt de grote zilveren draagbaar te zijn die door heel veel mannen moet worden gedragen.

Terug naar het internetcafe. Het is kwart voor tien. Ik besluit in het cafe ernaast nog een koffie te gaan drinken. €1,-. Krijg ik nog een staaltje Spaans politiewerk te zien. Er mag niet worden geparkeerd vandaag. Dus staan die koddebeiers ijverig te schrijven. De jonge gasten, eigenaars van de auto´s zijn het er niet mee eens en gaan verhaal halen. Ik heb alleen wegwees en wegwuif gebaren van de politie gezien en later (stiekum) opgeheven middelvingers van de drie jongens. het is tien uur geweest en mijn cybercafe nog steeds niet open. Ik naar de politie die daar nog steeds staat. Alles is vandaag cerrada, gesloten, want het is feestdag. Hij kan me niet verder helpen. Dus loop ik naar de taxistandplaats een paar meter verder. En daar heb ik geluk. Een Duits sprekende taxichauffeur, die mee naar een cybershop wil brengen, die 24 uur per dag open is. En dat doet hij voor €5,-. Ik geef hem er zeven. en daarvoor gaat hij me ook nog voor de shop in om uit te leggen wat ik wil. Ook wijst hij me nog de weg. Ik blijk vlakbij de camino te zitten. En ik kan gelijk gaan schrijven. En daar ben ik nu mee klaar. Ik ben weer blij en dan ga ik weer goed lopen, want ik hoef nog maar 15km naar Cacabelos. Daar kan ik misschien mijn achterstand in foto´s wegwerken.

Reacties

Reacties

Ton en Edgar

We kunnen de emotie voelen, als we je verhaal lezen. Het was vast een bijzonder moment. Mooi om dat samen met je andere Peregrino's te beleven! We blijven ons verbazen over je schrijf talent, leest zo heerlijk weg. Bedankt weer voor deze update en de foto's. Welterusten en tot volgende keer.

Addy

Ook ik voel de emotie. Een Venlose maaskei tussen al die wereldstenen. Je hebt echt schrijf talent, om je gevoel zo goed op "papier" te zetten. Misschien een idee, schrijf een boek over je belevenissen. Groetjes Addy

José

Een mooi onderkomen had je daar. Maar al dat lopen, iedre keer maar weer....pfffff
Fijn dat het zo goed gaat en ik geniet van je mooie verhalen.
Een waar schrijf talent Chrisje.!
Ga maar stug door! het gaat je lukken!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!