chrisnaarsantiago.reismee.nl

Voorbereiding januari 2015

De voorbereiding in deze periode is duidelijk anders dan die uit 2014. Waar ik vorig jaar druk was met het uitzoeken van de mogelijke startplaats, hoe er te komen, welke reisgids, enz. zijn deze zaken nu allemaal reeds bekend.

Afgelopen maand heb ik alweer de eerste 60km op mijn nieuwe schoenen gelopen. Ze zitten fantastisch en lopen geweldig. Je merkt toch weer dat ook op dit gebied de ontwikkelingen niet stilstaan. Helaas heb ik door griep niet meer kunnen lopen. Trouwens ook niet kunnen rennen als voorbereiding op de Venloop. Gelukkig heb ik geen enkele vastenaovendactiviteit hoeven te missen. Dat zou pas echt een ramp zijn geweest.

Ook heb ik wat uitzoekwerk gedaan over mijn artikeltjes op mijn weblog. Hier volgen wat “kengetallen”. Ik ben er nog steeds wat “confuus” van. In totaal heb ik 74 artikeltjes geschreven in 2014, die bijna 33.000 keer zijn bekeken. Dat is een gemiddelde van bijna 450 per artikel. De absolute topper was mijn evaluatie over deze reis: bijna 15.000 hits. Ongelooflijk. Ik weet ook vrijwel zeker waarom dit artikel zo vaak is gelezen: de aankomende peregrino heeft duidelijk behoefte aan dit soort informatie. Zelf heb ik vorig jaar geen vergelijkbaar artikel kunnen vinden. En daarom had ik me voorgenomen om dan maar zelf zo’n artikel te schrijven. Dat belooft in elk geval wat voor dit jaar. Mijn vaste verzendlijst is inmiddels gegroeid tot 175 volgers en het eerste artikel is ook alweer meer dan 200 maal gelezen.

Ik heb ook nog een artikel gelezen waarom peregrino’s hun verhaal opschrijven. Daar herkende ik mijzelf ook in. De schrijver laat weten dat er op 4 verschillende niveaus wordt geschreven en tot mijn schrik en ook duidelijke vreugde merkte ik, dat ik op alle vier de niveaus heb geschreven. De feedback van jullie was ook altijd positief, zodat ik er nu toch serieus over denk om na beëindiging van deze onderneming toch maar alles in boekvorm voor het nageslacht te bewaren. Hoe dit moet heb ik nog geen idee van, maar in mijn netwerk heb ik al een aantal deskundigen geïdentificeerd, die mij hierbij kunnen helpen. We zullen zien.

De exacte vertrekdatum voor dit jaar staat nog niet helemaal vast. Op dinsdag 26 augustus komen we met Venlona terug van de concertreis naar Timisoara in Roemenie. Om de dag erna gelijk te vertrekken leek mij (en zeker Ine) geen goed idee, maar het wordt wel absoluut later in die week. Dan zit ik ook weer in het schema van vorig jaar, waar ik op 30 augustus moest stoppen. De heenreis naar Carrion de los Condes gaat zeker 2 dagen duren: Vliegen van Dusseldorf naar Madrid. Vandaar met de trein naar Sahagun en dan met de bus of taxi de resterende kilometers naar Carrion de los Condes.

In februari ga ik me in elk geval opgeven voor de Nijmeegse Vierdaagse. Dat kan vanaf 2 februari. Ook zal ik weer gaan rennen en hoop toch ook weer de nodige loopkilometers af te leggen. Ik hou jullie op de hoogte.

Reacties

Reacties

Robert Willems

De bereidheid er echt voor te gaan is er (weer).
Goed time management Chris bravo

Sander Serrée

Goed zo Chris... zo ga je er zeker komen ... lekker lopen en rennen en er zeker ook genieten van de voorbereidingen.

Berend

Mooie sloffen heb je aangeschaft.

Katja

Potverdrie chris,
Dit jaar al vier dingen om jaloers op te zijn en met respect naar te kijken: de Venloop, de vierdaagse en de weg naar santiago.... En daarna nog een boek uitbrengen.
Staan allemaal op mijn ooit- lijstje en jij doet ze gewoon in 1 jaar!

antoinette

Het 2015 is om voordat je er erg in heb!
Goede plannen, jij bent multi flexibel wij lopen via de
mail met jou mee, succes, proficiat met je verjaardag!

José

Ja broertje, wat ben ik dan toch een luiwammes! Niets van al die tochten, routes en de daar bij behorende voorbereidingen. Petje af!! Ja maak er maar een boek van. Leuk om te lezen allemaal.
Ik kijk uit naar je nieuwe verslagen!!
Succes overal mee.
(Trouwens de manier waarop jij carnaval viert is minstens zo uitputtend als het lopen van de vierdaagse... toch?)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!