chrisnaarsantiago.reismee.nl

15e etappe. Boadilla del Camino - Carrion de los Condes

05.00 op en 05.30 vertrokken.

Vandaag heb ik veel geluk gehad. Toen ik opstond realiseerde ik mij dat het vandaag de verjaardag van mijn moeder is. Ik heb voor de gein nog even naar boven gekeken en gezegd; "Goed op me letten vandaag", maar volgens mij had ze dat niet helemaal goed gehoord.

Vertrokken in het stikdonker ging al gauw mijn lamp kapot, kon ik niet meer langs de weg naar tekens kijken en op mijn kompas. Ja ik weet het op mijn Iphone zit ook een lamp en jawel, dat weet ik ook, dat realiseerde ik me pas later en jawel hoor; Tot op dit moment weet ik nog niet hoe ik dat ding moet aankrijgen (zal wel iets zijn van ctrl, alt, delete of zo, maar dan op z´n Iphones). Ik liep op een mooi breed pad en af en toe stond er een bord langs de weg van Canal de Castillia, en daar moest ik langs wist ik. In de verte zag ik een paar lampjes, zou dat Fromista zijn waar ik binnen een uur moest zijn. In elk geval liep ik 1 3/4 uur klater een plaatste binnen Villarmenquiro de Campos (07.15). Daar moest ik niet zijn. Stond ik daar met mijn stokken en blarenpoten. Had ik 3 keer achter elkaar geluk; 1.In een huis brandde licht. Daar zat een oude dame op haar laptop te patiencen. Zij alleen spaans. Ik alleen venloos. Zij wees me de weg naar een kruising. Was een provinciale weg. 2. Komt er vrijwel direct een auto aan. Ik ben zeer duidelijk op de weg gaan staan. De auto stopte. De man (alleen spaans) en ik (in het venloos) kwamen er uit. 3. Hij moest naar Problacion de campos, het plaatsje waar ik na 1 3/4 had moeten zijn. Hij heeft me daar keurig heen gebracht. Wilde geen geld, ook niet voor de nino´s en toen heb ik toch maar EU 5,- op de bijzittersstoel laten vallen.

Ontbijt Con leche, 2 croissants en 2 twix voor EU 5,50. Toe doorgelopen naar Villarmentero de campos, nog steeds kon ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver kijken. Aan de omgeving verandert hier niets op de meseta. Komen daar ook Michele en Veronika. Samen verdergelopen. 1 heel uur lang weer met Michele frans geoefend. Zij vindt dat ik het goed spreek. Zien we een uur van te voren Villacazar de Sirga al weer liggen. Als we daar zijn (na cola met appeltaart samen met de vuilnismannen , hetzelfde liedje; Zien we de eindbestemming Carrion de los Condos al liggen. We lopen langs de provinciale weg en een ding weet ik zeker; de paanse kms zijn veeeeeeeeeeeeel langer dan de nederlandse. Ik haal toch 4km per uur. Michele is al vooruitgelopen om een albergue te regelen. Ook voor mij. Om 14.00 strompel ik de albergue binnen. Overnachting (EU 4,-).

3 uur geslapen. Daarna met Michele naar de pharmacie voor tulle gras en elastoplast. Meer dan 1 1/2 uur heeft ze aan mijn blaren gewerkt. Zij is mijn engel. Nog naar de supermarkt getijgerd om in te slaan voor morgen. We hebben besloten samen te eten met Christian en Jacqueline uit Lyon (weer een avond frans en dat gaat lekker).

Hier in Carrion zit een gespecialiseerde kliniek voor voeten. Artsen komen ´s avonds de albergues langs. Zo ook bij mij. Het vonnis; Morgen verplichte rustdag. Gelaten aanvaard ik het en het is goed zo. Morgen met de bus naar terradillos de los Templarios. Daar zal Michele weer een keer naar mijn blaren kijken. Maar op dit moment is ze hier nog niet aangekomen.

´S avods met zijn 4tje gegeten. salade, brood, tortilla´s en fruit. Ik heb de wijn betaald (2fl EU 7,60).

Om 21.00 lig ik in mijn bedje.