chrisnaarsantiago.reismee.nl

Feest in Grañon

In de etappe van van Santo Domingo de la Calzada naar Belorado arriveren we 's morgens rond 07.30 in het eerste dorpje Grañon. Een km voor het dorp horen we al keiharde muziek uit dat dorp komen. Sommigen van os staan stil te luisteren. We blijven wat bij elkaar en zo komen we met ongeveer 10 man te gelijk aan. Op het pleintje voor de albergue staat een tent waaruit een teringherrie uit. Het blijkt de muziek van de plaatselijk jeugd te zijn, die hangen dan ook nog steeds rond. Zijn nog niet naar bed geweest. Volgens mij slaapt er geen mens in het dorp en niemand zegt wat. Het gehele plein is bedekt met troep, echte glascherven, papieren etenszakjes. Enfin, vergelijk het maar met de zoepkoel en de parade, maar dan met echt glas.

De eigenaar van de albergue stond er een beetje treurig bij te kijken want alle peregrino's treokken door naar het volgende dorp. We stonden ons allemaal te ergeren en opeens kreeg ik een ingeving. Ik vroeg in het engels aan de jongeren of er iemand engels sprak. Zo'n opgeschoten snurker stond op. en toen heb ik hem gevraagd dat ik namens de peregrino's iets wilde zeggen en of hij dat dan na elke zin aan zijn collegajongeren (m/v) kon vertalen. Dat wilde hij wel.

En toen heb ik hem namens alle peregrinos bedankt voor de hartelijke ontvangst, de beschaafde muziek en het keurig opgeruimde plein en hun bijdrage aan de plaatselijke middenstand. Dat joch kreeg na een vertaalde zin in de gaten, dat hij met zijn hele groep te kakken werd gezet, maar vertaalde toch. Als het niet snel genoeg ging bleven wij gewoon stil staan wachte onder het maken van aansporende bewegingen. Het duurde niet zo lang en we lieten het hele clubje behoorlijk confuus achter. De herbergier kreeg ons ook niet als klant, maar toen we we langs trokken bij hem glimlachte hij en gaf ons een vette knipoog.

erna

Die jeugd heb je even goed aangepakt .Zo iemand kunnen we in Venlo iedere zaterdagnacht tegen 6.00 uur wel gebruiken.Baantje erbij ?

Frans.

Je komt heel wat tegen op zo'n trip.Nu pas een blaar ?
Geweldig,ik hoop voor jouw dat het daarbij blijft.
Wandel ze.

Wim en Addy

We zijn iedere dag opnieuw nieuwsgierig naar je belevenissen, door je verhalen en nu de foto's gaat het voor ons steeds meer leven. We genieten en bewonderen je en lachen om je avonturen.
Groetjes Wim en Addy