chrisnaarsantiago.reismee.nl

Afscheid nemen

Dit verhaal had ik gisteren ook al af, maar toen was er iets bij Telefonica en terwijl ik nog voor 16 minuten tijd had ben ik het artikel helemaal kwijt. Gelukkig zit het nog in mijn hoofd.

Afscheid doe je op de camino eigenlijk op twee manieren: van mensen en van zaken. Over de mensen zal ik pas aan het einde van mijn tocht schrijven. Nu aat het over de zaken.

We zijn allemaal vertrokken met een (dachten we) zo licht mogelijke rugzak. Nu na een week weten we wel beter. Er zit toch spul in dat je niet gebruikt. En daarvan neem je op een nette manier afscheid van. Ook ik doe hier aan mee. Hieronder volgt in willekeurige volgorde van artikelen, die niet meer met mij meereizen.

1. Witte Cheers t-shirt. Zit nu om het lijf van een Amerikaan. Hij kwam naar me toe en was helemaal kapot van de serie. Samen hebben we herinneringen opgehaald aan Norm, Cliff, Rebecca, Frazier en anderen. Hij was ook in Boston in het cafe geweest net als ik. Zijnt-shirt was helemaal versleten en hij kon geen nieuw meer krijgen. Ik zei iets maar heb mijn wiite shirt aan hem gegeven. Hij vroeg wat ik ervoor moest hebben. Niets. En toen kwam hi me even later een0,5 ltr bier brengen.

2. Rode kussensloop. Tijdens mijn voorbereiding werd geadviseerd om een donkere sloop mee te nemen omdat in nogal wat albergues geen slopen om de (onfrisse) kussens zitten. Tot nu toe heb ik nog maar een keer meegemaakt dat er geen sloop om het kussen zit. Dat was natuurlijk gelijk de nacht nadat ik het aan een hospitalero had gegeven. Je t-shirt voor de volgende dag kan prima als sloop. Mocht je er ´s nachts op "zeiveren" dan is het wel weer droog ´s morgens en dat shirt doe je toch die dag aan en ´s avonds was je het weer. So, what´s the problem?

3. 2 flesjes Andrelon shampoo. Zijn al op omdat ik niet alleen elke dag mijn haar mee was maar het ook als wasverzachter gebruik. Je was ruikt dan lekker. Ik ben nu aan de shampoo van Ton en Edgar begonnen. Die ruikt pas lekker. Trouwens ik kan hier ook wel bekennen, dat ik iets vergeten ben: een kam en ik kan nu ook bekennen dat ik me nog nie heb gekamd en het ook niet zal doen. Dit alles dankzij mijn strakke coupe van Edgar. Ik heb jullie naam al verschillende malen geoemd, maar ik weet niet of jullie oud caminogangers als klant krijgen.

4. Woordenboek Nederlands - Spaans. Ik heb het na een week nog steeds niet gebruikt. Kom er met mijn 4 talen prima uit. Ik heb het geschonken aan de hospitalero in Estella. Hij was er erg blij mee en toen ik er weg ging lag het al in zijn "bibliotheek¨.

5. Muesli noten repen. Allemaal al zelf opgegeten. heb er nog een stuk of 5. Kan ze hier overal kopen langs de route.

6. Ooievaarskuitenvet voor in mijn haar. Ook niet aangeraakt. Heb ik aan een kale spanjaard met heeeeeeeeeeeeeel veel borsthaar gegeven. Die zei dat ie er blij mee was. Toch eigenlijk stiekum benieuwd wat hij er nu echt mee gaat doen.

7. Extra batterij. Van de kids gekregen als extra voor om mijn Iphone. Ding werkt echter niet meer. D.w.z. hij laadt wel op maar geeft het niet door aan de Iphone. Heb er verschillende deskundologen naar laten kijken, maar zij kunnen het ook niet oplossen. Heb de batterij aan de hospitalero in Logroño gegeven (de vent die ik later nat zou spuiten) en heb hem gevraagd of hij milieuvriendelijk vernietigd kon worden. "Natuurlijk señor" zei hij en mieterde hem vervolgens achter zich in de dreksbak. Maar ik heb het geprobeerd.

8. Paar sokken. Zaten gaten in na de op en neer etappe van een paar dagen geleden. Ik heb ze weggegooid.

Nu heb ik nog mijn broekspijpen, want ik loop al dagen in de korte broek, maar ik weet nie of ik ze weg doe.

Ook heb ik nog mijn maaskei (150 gr), die ik later op de tocht op de hoop bij het Cros de fer moet gooien. Iedereen heeft van die lullige steentjes bij zich. De mijne is echte de grootste steen en die gaat rechtstreeks van de majjem op die hoop.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!