chrisnaarsantiago.reismee.nl

Alba uit Barcelona

Is een leuke jonge meid van 13 jaar met alles erop en eraan. Lange benen. Dat wordt een hele mooie en dat weet ze ook van zichzelf. Ze doet de camino 14 dagen samen met haar ouders en gaat dan in San Sebastaian aan zee liggen. Ze spreekt behoorlijk engels en alle medereizigers praten graag met haar om haar engels beter te maken en dat vindt ze fijn. Haar moeder spreekt gebrekkig frans, maar ik kan goed een gesprek met haar voeren. Haar vader alleen maar Spaans. Beide ouders zijn apetrots op haar.

Het gezin doet de camino op eenheel speciale manier. Ze zijn met de auto vanuit Barcelona gekomen naar Roncesvalles. Vandaaruit zijn ze gaan lopen. Elke dag doen ze een etappe te voet bijv. van A naar B. In B gaat moeder een albuerga regelen en Alba en haar vader liften dan terug naar A om de auto op te halen en komen dan rijdend naar B. Dat liften gaat heel speciaal: we hebben met een paar man7vrouw staan te kijken. Alba doet het vingeropsteekwerk en pa staat vlakbij.

Voordat Alba begint met liften wedt zij eerst met haar vader de hoeveelste auto haar meeneemt. Zelf zegt zij altijd "de eerste" en zij wint ook altijd. Want ze heeft haar duim nog niet boven en de eerste de beste auto stopt al. Als pa er achteraan komt kijkt de bestuurder meestal wel teleurgesteld, maar neemt hen toch altijd mee. Een klein uur later zijn ze dan terug en krijgt ze lachend haar gewonnen cola van pa. Ik heb het met eigen ogen allemaal zien gebeuren.