chrisnaarsantiago.reismee.nl

Lucia uit Bulgarije

Tenminste wij den ken dat ze Lucia heet. Toen ik haar in Roncesvalles voor de eerste keer ontmoette en haar een hand gaf dacht ik zeker te weten dat ze tegen mij zou zeggen dat ze Eucalypta heette. Laten we ons wat meer eufemistisch uitdrukken: In elke schoonheidswedstrijd waar zij aan meedoet wordt zij eerste als de uitslagenlijst in omgekeerde volgorde wordt voorgelrzen.

Ze is 53, rookt als een schoorsteen en spreekt alleen Bulgaars. Ze zegt dat ze ook russisch spreekt maar Anna uit letland heeft dit geprobeerd en is ook afgehaakt. Ze rookt een sjag van een volstrekt onbekend merk uit een buil met Karelisch opschrift. Wanneer ze er een heeft opgestoken is het net of je bij de kerstboomverbranding of bij een Sintermertens trosse haup staat. Gezien het tempo waarin ze rookt moet haar halve rugzak gevuld zijn met verse sjag.

We weten precies wanneer ze s´morgens opstaat omdat da meestal de rook ergens bij ons op de slaapzaal doordringt. Ze zit naar haar eerste heis een flink tijdje te blaffen. een heel aparte wekker.

We vinden het allemaal zonde dat we niet methaar kunnen communiceren en willen allemaal graag weten wat er in het hoofdje van deze dappere vrouw omgaat.

Frank

Kom op Chris, je bent er niet om naar andere vrouwen te kijken....wandel ze maar snel voorbij. Groet frank

jac en antoinette

Wat schrijf je toch geweldige verhalen!
We genieten er iedere dag weer van .
Fijn om te horen dat het nog steeds goed met je gaat.
Volhouden he? En we houden kontakt!
Grts jac en ant.