chrisnaarsantiago.reismee.nl

1e etappe vervolg Saint Jean pied de port - Roncesvalles

Ik was net met die 2 rokende spanjaarden in de gigantische refugio in Roncesvalles aangekomen. Ik kon door het poortje, maar zij moesten door het bos weer terug. Ik hoor ze nog vloeken, terwijl ik wel 10 keer muchas gracias heb gezegd.

In de refugio kwam ik in het gerenoveerde gedeelte terecht. Daar kreeg ik bed nr 270 toebedeeld en moest EU 10,- betalen voor het bed, het droge onderdak en de douche. Die was geweldig: flinke straal en warm Dat was een bovenbed en er sliepen die nacht meer dan 300 pelgrims. Alle hospitaleros waren nederlans en zo werd ik in de wasserij gematst. Ik mocht zelf mijn wasje doen en hoefde maar Eu 1,50 voor de wasdroger te betalen want ik kon meeliften met een stel australiers.

Ook had ik weer een schone kussensloop. Een grote slaapzaal met elke keer 4 persoons couchettes: 2 beneden en 2 boven. Het snurken vil best mee. Weinig last van gehad.

Lekker gegeten: groentesoep, eendepoten met aardappels (goed vet en zout) en verse bramenyoghurt. lekkere wijn uit Navarra en bier uit Santiago: Estrella Galicia (0,5 ltr voor 4 EU).

Om 21.30 slapen want de wekker gaat weer om 06.00. benieuwd of ik morgen stijf ben, want het ging best goed vandaag.

Reacties

Reacties

Sander Serrée

Hoi Chris,

Goed om te lezen dat alles goed gaat..maar dat had ik wel verwacht. Heel goed dat je alles onderweg meteen op internet zet, erg leuk om te volgen... Verder zit ik op de bank hier naar de stromende regen in Eindhoven te kijken met water in de mond van de heerlijkheden die je als lunch of diner beschrijft.... En voor zulke bedragen.. :-)
Gewoon zo doorgaan... Je gaat het zeker halen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!