chrisnaarsantiago.reismee.nl

de reis

Ging prima. Het begon in Venlo al goed. Kim en Gijs waren ruim op tijd, Ine hoijje gezegd en toen we beneden kwamen stonden daat Ton en Edgar uit NIjmegen met een Nedarlands vlaggetje en een jacosschelp met rood wit blauw lint. Toen naar Aken ging prima, maar daar bleek de trein 45min vertraging te hebben. Ik zag mijn aansluiting in Parijs al de mist in gaan, maar dit gin allemaal goed. Met de metro in 15 minuten van Gare du Nord naar Gar d´Austerlitz.

Gelukkig op tijd maar het eten was wel allemaal bijna uitverkocht. Maar een lauwe tostea (tosti) ging er wel in. Couchette gedeeld met een ouder echtpaar en nog een man van ong. 55 jaar. De oude dame heeft ´s nachts het snurken gewonnen, maar ik heb redelijk geslapen. Nog even bij de 6 persoons couchettes gekeken maar daar kreeg ik visieoenen van "haringen in een ton".

De trein ging via Tarbes, Lourdes (vlak langs het bedevaartsoord), Pau, Dax en Bayonne. In een ontbijtzaak voor EU 2,30 koffie en croissant gekocht. Het had flink geregend en het weer was hetzelfde als in NL.

Op het station in Bayonne zag ik steeds meer rugzakken. Ze zullen toch nit allemaal naar Santiago gaan. Uiteindelijk met ong. 40 man in Saint Jean pied de port aangekomen.

Anekdote: op het station in Bayonne 2 australische dames ontmoet, die trots waren op hun lichte rugzakken. Toen werd het wat frisser en bleken ze geen warme kleding bij zich te hebben en geen slaapzak. Die moesten ze nog maar gaan kopen, maar dat paste weer niet in hun rugzak. Nog maar een extra tas gekocht en toen hadden zij dus ook 11kg bij zich en een onhandige rugzak.

Renate

Dat met die 6 persoons-couchette, druk je nog heel netjes uit. Ik kom net terug van China, geweldige ervaring met nachttreinen, snurkende mensen (slurpende chinezen) Haha.
Geniet van je reis!! Je hebt een prima start gemaakt.

Ton en Edgar

Wat fijn dat we wat van je horen en dat je mooi weer hebt. Echt leuk om je zo te kunnen volgen als thuisblijver. We wachten met spanning op het volgende bericht. Weten nu zeker dat je niet alleen loopt, met die andere 40 wandelaars! Succes met de volgende etappe, doe voorzichtig en geniet volop! Gr. Ton en Edgar