chrisnaarsantiago.reismee.nl

Nog een nachtje slapen

En dan is het zover. Kan ik eindelijk beginnen aan de reis die ik al sinds mijn HBS tijd (nu alweer 50 jaar geleden) wilde maken.

Dit verhaaltje schrijf ik nu voor de tweede keer omdat de @$#%&!!!! Reismee website (zonder het mij te vertellen) voor onderhoud uit de lucht was. Dat heb ik dan weer.

Zondag voor het laatst geroeid, mijn rugzak is ingepakt (11,5 kg exclusief 3 liter water in de zogenaamde Camelbak), de taxi is besteld (Kim en Gijs brengen me morgen naar Aken) en de refugio in Saint Jean pied de port bevestigd dat ik er donderdag aankom.

In de afgelopen week ben ik een aantal keren prettig verrast door vrienden en bekenden, die mij heel erg leuke en bruikbare presentjes hebben gegeven. Het is heel prettig om te ervaren hoeveel mensen mij willen volgen op mijn tocht. Daarom hoop ik dat de Reismee site niet te veel kuren heeft en mij (met al mijn gebrek aan technische kennis) mij tot wanhoop brengt.

Zaterdagmiddag nog even Venlo geproefd: Lekker onder het genot van meerdere biertjes samen met Ine naar Kappes Kook op de Alde Mert bij de Blauw Trap zitten luisteren.

Zondag kwam de grootste verrassing: Stonden in een keer de kinderen en kleinkinderen binnen voor een gezellige middag, die ze hadden geregeld: Eerst naar pretpark Klein Zwitserland, waar ik nog nooit was geweest) en daarna barbeknoeien bij Kim en Gijs.

Vanavond samen met Ine nog naar de opening van de Zomerparkfeesten voor de Vrienden in het Julianapark.

Een rugzak van 11,5 kg. Dat heb ik best wel aardig gedaan. Ik heb verhalen gelezen in de voorbereiding van mensen die met meer dan 20 kg begonnen (zonder kampeeruitrusting). Ik heb geen idee wat die allemaal meesjouwden. Later las je dan dat ze regelmatig spullen achterlieten of weggaven.

Dit was dan de laatste update uit Nederland. De volgende hoop ik te schrijven in Frankrijk of Spanje.

Reacties

Reacties

Netty en Berend

Hi die Chris, Nou, nou..het gaat dus echt gebeuren. Chris, wij wensen je een fantastische reis toe. Geniet ervan dat jij je droom kunt waarmaken. Kom wel gezond terug hè?
Netty & Berend

Marianne en Pieter

Hoi Chris
Fijn dat je er nu aan toe bent al zolang naar toe geleefd.
Wij wensen jou een prettige wandelreis toe en kom goed terug, want we hebben je nog nodig.
Groet

jac en antoinette

Veel wandelgenot gewenst.
We blijven aan je denken,en totgauw weer.
Groetjes uit eik.

Katja

Chris, geniet met volle teugen!
Ik hoop dat ik over een aantal jaar daar nog een keer jouw sporen kan volgen....

Groet, Katja

Ellie en Pierre

Hoi Chris, weej winse dich ein schoëne reis, kom gezond en waal weer thoes. Weej halde dich van heej oet waal in de gate.

Leo Moerkerk

Zet je beste beentje maar voor. Een goede reis en gezond weer terug!

Leo

Ton en Edgar

Lieve Chris, een fantastische ervaring ga je tegemoet, voor zowel de geest als het lichaam! Wij hopen dat je wordt beloond voor alle uren dat je getraind hebt, kom gezond en rijk van geest weer terug.
Dikke kus Ton en Edgar

marieke en bert

hallo Chris,
heel veel plezier op je tocht. we gaan je volgen. en voor die lieve Ine, jij sterkte met het supporteren van deze held. om dat goed te kunnen doen moet je ook een held zijn Ine. groet MB

Henk en Annie

Hallo Chris.
Fijn dat je zover bent en je droom achterna kunt reizen.
Veel pelgrimsplezier en kom behouden en gesterkt weer terug.

F.W.Hendriks

Hallo Chris.
Eindelijk is het zover.Ik ben er van overtuigd dat je de
tocht,die je al zolang hebt voorbereid,tot een groot succes zult maken.Ik blijf je volgen. Veel wandelplezier.
Gr.Frans

Paul van Bruggen

Een onvergetelijke pelgrimage toegewenst. Ik hou je in de gaten.

Paul van Bruggen

Joke Tak

Heel veel succes Chris....je kunt het..
heb je al een stok en een st Jacobs schelp?
Veel wandel plezier.

Joke

Jenny & Jelle

Chris,
Heel erg veel succes en plezier!
Geniet ervan en tot in oktober!
Groetjes van Jelle en Jenny

Wim van Nieuwenhuizen

Chris, dapper dat je begint aan je tocht. Ik heb bewondering voor je. Heel veel wandelplezier met goed weer en leuke ontmoetingen. Succes!

Groet Wim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!