chrisnaarsantiago.reismee.nl

Voorbereidingen in juni

Met 3 weken vertraging dankzij de grote storing op de Reismee site hierbij alsnog mijn verhaal over de voorbereidingen in juni.

Juni was onze vakantiemaand. 4 weken in de oostelijke Pyreneeen, ook wel de Chaine des Alberes genoemd. Heel erg mooi weer gehad en heel erg warm. Deze hitte gaf mij ook de kans om onder deze omstandigheden te trainen. Ik heb 4 x 3 uur gelopen bij respectievelijk 33C, 35C, 37C en 35 C. Altijd tussen 10.30 en 14.00, zodat ik ook op het heetst van de dag trainde. De enige bagage, die ik nu bij me had was (veel) water. Elke 10 a 15 minuten enkele slokken. De km paaltjes langs de franse wegen hielpen hier mooi bij. Mijn verbruik was 2 liter per 3 uur.

Ook hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om 2 dagen naar Barcelona te gaan, niet alleen om de stad (weer) te bekijken maar om mijn vroegere NAVTEQ collega's te ontmoeten en wat praktische "Santiago" zaken door te spreken. Zij vormen immers mijn binnenlandse Spaanse hulplijn. Zij hadden een prima hotel geregeld en gratis parkeren en hebben mij vele malen verzekerd dat ik altijd (7 dagen per week 24 uur) kan bellen mocht er iets zijn op mijn weg naar Santiago.

OOk heb ik foto's gemaakt om mijn blog te illustreren. Het is me helaas (nog) niet gelukt om ze ook daadwerkelijk in mijn blog te knutselen en Jelle had het nog zoooo duidelijk uitgelegd. Nog maar effe oefenen.

In juli ga ik verder de puntjes op de i zetten: lijstjes maken van wat allemaal mee moet, adressen en telefoonnrs, enz, enz, Het komt nu wel snel dichterbij. Nog 19 dagen.

Reacties

Reacties

Ton en Edgar

Hier even wat godsdienstige geschiedenis ter aanvulling van de reis.

Jacobus de meerdere

Onder de twaalf apostelen zijn er twee die Jacobus heten. Om hen van elkaar te onderscheiden worden ze 'de meerdere' en 'de mindere' genoemd. Jacobus de Meerdere is één van de eerste en grootste apostelen van Jezus. Het Nieuwe Testament vertelt over zijn martelaarsdood. Het bekende attribuut van Jacobus is de schelp. Het is ook het symbool van de grote pelgrimage naar Santiago (Sint Jacob) van Compostela, volgens de overlevering de plaats waar hij is begraven.

Altijd leuk om te weten.groetjes Ton en Edgar

BertQ

Een goede voorbereiding is ..... . Ook hier goed zichtbaar hoe je je hele leven degelijk bent doorgekomen. Een precies maar vooral goed mens die Chris. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

José

Petje af broertje! met bijna militaire precisie worden de zaken geregeld. Knap hoor. Dát heb je tenminste onder controle.
Je positieve instelling, zul je goed kunnen gebruiken als het eens niet makkelijk is onderweg.
Leuk om je enthousiasme tussen de regels steeds weer te lezen. Ik gun je dit avontuur, deze ervaring!
Geniet nog van de paar dagen Venlo samen met Ine!
Gerard en José

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!