chrisnaarsantiago.reismee.nl

Mijn Boekpresentatie

Dit blog wil ik afsluiten met een van de hoogtepunten, die mijn hele reis naar Santiago heeft opgeleverd sinds ik ben gestart met de voorbereidingen in 2013. De presentatie van mijn boek.

Deze boekpresentatie vond plaats in een geweldige ambiance, kapel Marienthal in ’t Ven te Venlo. De kapel is nu het domein van kunstenaarsechtpaar Funs en Liesbeth Schobbers en beter had de locatie niet kunnen zijn. Door deze kapel kwam er bij mij toch ook weer een camino-gevoel boven.

In aanwezigheid van al mijn geliefden en een groot aantal vrienden en bekenden kon ik op deze wijze bij echt zomerse temperaturen mijn reis afsluiten. Kim, als organisatrice had alles puik voor elkaar, inclusief de catering, voortreffelijk verzorgd door Kaneman Entertastement.

Men was gekomen uit het gehele land en voor mij was het ook een soort reünie, niet alleen met familie, vrienden en bekenden, maar ook door oud collega’s en mensen, die meegewerkt hebben aan mijn boek.

Kim hield de inleiding met een terugblik op de historie van de kapel. Daarna was het woord aan Paul Seelen, die mijn boek heeft geproduceerd. Hij vertelde over mijn eerste stappen in schrijversland en de daarbij behorende ervaringen.

Daarna mocht ik vertellen over het waarom van dit boek, mijn voorbereidingen, de tocht zelf en tenslotte mijn drive om dit boek te schrijven. Een speciaal woord van dank, ook hier weer, aan al diegenen, die vertrouwen in mij hadden en bijdroegen in de crowdfunding actie.

Tenslotte mocht ik het boek overhandigen aan de enige persoon, die daar in mijn ogen voor in aanmerking kwam, mijn schoondochter Katja. Zonder haar zou mijn blog er nooit zijn gekomen in deze vorm en zonder al deze artikelen had ik nooit het boek kunnen schrijven. Familieberaad, zonder haar, had geleerd dat men het unaniem met mijn voorstel eens was. En zo kon ik aan een verraste Katja mijn boek overhandigen.

We hebben nog een tijd nagepraat en gedronken en ik kan terugzien op een uitermate geslaagde dag.

En dan is het nu tijd om dit blog af te sluiten. Ik wil alle lezers bedanken voor de voortdurende aandacht, die ze mij hebben geschonken. Met name tijdens mijn tocht in Spanje heeft dit heel erg geholpen. In totaal meer dan 65.000 hits. Wie had dit kunnen dromen? Ik in elk geval niet. Het gaat u allen goed en wat mij betreft: Bedankt en tot ziens.

Reacties

Reacties

Henk en Annie Mulder

Het was een gezellige en mooie bijeenkomst met een gevarieerde gedegen presentatie.

Francina van Johan

Ik vind je boek geweldig. Het is erg leuk om te lezen je hebt 'n hoop gezien en veel mensen ontmoet en leuke dingen mee gemaakt. Er zit ook 'n boel humor in lach me af en toe rot, en dan kijkt Johan me aan en denkt waarom? Het is echt 'n aanrader om te lezen. Leest lekker weg.

Joep Fleuren

Jammer, 24, juli 2016 kon ik er niet bij zijn.
Uit diverse bronnen heb ik vernomen dat de boekpresentatie een succes was.
Het boek heb ik al in mijn bezit, het is aangenaam de
verhalen te lezen.
Cris, nogmaals proficiat met de prestatie.
Met vriendelijke groet Joep Fleuren

Marian

Je enthousiasme was weer geweldig zowel geschreven als met woorden,Ien fluisterde mij toe hij houdt niet op met praten, maar je wist er een mooi einde aan te breien.
We vonden het leuk om erbij te zijn. Hopelijk zijn je voeten weer genezen van de Nijmeegse Vierdaagse. Groetjes en tot ziens bij een volgende gelegenheid, Marian en Wim

Addy

Chris,
Helaas kon ik er door familieafspraken 24 juli niet bij zijn.Van je boek heb ik genoten. Je verhalen, je schrijfstijl, het was helemaal Chris. Bedankt voor veel uren leesplezier.
Groetjes Addy

José

Het was een mooie happening die boekpresentatie!
Tevens een hele mooie afsluiting.
Goed gedaan broertje!

Hester Schoonbeek

Hoe wel ik je nog maar pas had ontmoet op mijn PP wandeling, vond ik het erg leuk bij jouw boek presentatie te zijn, een gezellige middag met erg aardige mensen.
Met interesse al een heel stuk gelezen, herkenbaar!
Hartelijke groet, Hester

Trudy de Boon

Fijn dat je een mooie dag had.
Tot horens.
Albert en Trudy

Peter van Essen

Beste Chris, ik kon niet bij de presentatie van je boek zijn, maar ik heb je boek wel uit, telkens een klein stukje gelezen zodat ik mee kon leven. Je zult je "cafeo con leche" met de "bocadillo con jamon"wel missen.
Nogmaals ik heb van je verslag genoten en misschien met je mij geïnspireerd......... In dat geval is jou boek voor mij alvast een leermoment.
H.G. Peter

Bertq

Het was voor ons een happenings. Dank. Thuis in NL ligt het boek op ons te wachten.
Hopelijk treffen we elkaar eind dit jaar weer eens.
Op naar Domaine de Pauliac?

Gijs Sr.

Hoi Chris,
Petje af voor wat je hebt neergezet; zowel je toch,t als het boek, als de afsluitende boekpresentatie.
Alweer nieuwe plannen?
Tot gauw! Gijs Sr.

Sander

Hoi Chris, kon er helaas door omstandigheden niet bij zijn maar heb opnieuw genoten van je boek met de heerlijke manier van schrijven. Tranen gelachen.

Ineke van Swam

Ik heb je boek gelezen. Eerst een stukje bij mijn kapsalon
Rido. Ik mocht dit boek mee naar huis nemen van Edgar. Ik heb ervan genoten. Ik kan dit soort dingen zelf niet door behoorlijke problemen met mijn gezondheid. Ik had echter het gevoel stukjes op jouw rugzak te zitten om zo toch een heleboel te ervaren.
Dank daarvoor.
Ineke van Swam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!