chrisnaarsantiago.reismee.nl

Vierdaagse 2016

Inmiddels al weer meer dan een week terug van dit wandelfeest wil ik jullie toch niet onthouden hoe het mij vergaan is op de 100ste vierdaagse. Voor mij was het de vierde.

Door de drukte met het uitbrengen van mijn boek en een scheurtje in een kuitspier in de eerste helft van het jaar met daar bovenop een gekneusde teen tijdens de vakantie, was mijn voorbereiding niet zoals gewenst, om het maar wat eufemistisch uit te drukken. In totaal net 300km getraind.

En tijdens deze vierdaagse heb ik vier dagen achter elkaar caminodagen gehad. D.w.z. de eerste drie dagen was het zo heet dat ik het idee had dat ik ergens tussen Burgos en León over de meseta aan het kuieren was. Het was alleen veel drukker in Nijmegen. Redelijk afgezien en per dag tussen de 5 en 6 liter water naar binnen gewerkt. Het aantal blaren bleef beperkt tot drie, die uiteraard s’ avonds thuis weer deskundig door Ine werden verzorgd.

De vierde dag ’s morgens onder apocalyptische omstandigheden (volgens Jean Nelissen zaliger) gelopen. Twee maal een uur pijpepestelen die de hoogte van mijn schoenen hadden. Met de poncho om liep het verder goed, alleen sijpelde het water langs mijn blote benen in mijn sokken en die voelde ik langzaam steeds natter worden totdat ik het in mijn schoenen voelde soppen. In een ruk doorgelopen naar Overasselt (15 km). Toen werd het droog. Daarna sokken gewisseld en schoenen uitgesopt en toen weer in een ruk door naar de finish gestekkerd. Bij Ine, op 500m voor de finish ben ik pas gestopt, om daarna door te lopen naar mijn “viertje” op de Wedren.

Mijn voeten heb ik die dag behoorlijk stuk gelopen, maar dat gaat wel weer over. Langere stukken wandelen doe ik nog steeds effe niet maar ik ben wel al aan de hardloop training voor de Venloop in maart 2017 begonnen.

Mijn conclusie: We hebben het weer gehaald en ik vrees dat ik volgend jaar weer de Vierdaagse ga lopen.

Reacties

Reacties

Frank Thijssen

Bravo Chris, en gefeliciteerd met je 4de bevalling in Nijmegen! Fantastisch evenement dit jaar, helemaal gevolgd via de tv, knarsetandend omdat ik er niet bij was! Je boek met veel plezier toen al uitgelezen. Heb je mijn bespreking van je boek gelezen in Vic's Nieuwsbrief? Loop niet te hard van stapel met de Venloop, wandelen is beter dan rennen op onze leeftijd. Hartelijk groet van Frank en tot ziens.

Joep Fleuren

Geweldig, Chris,
Mijn voorbereiding voor de Venloop in 2017 ziet er
anders uit.
Mijn doel is 5 km te lopen , met de nodige pauzes moet
dat lukken volgens mijn therapeut
Tussen mijn oren wil ik soms te veel. Het leren rustig
opbouwen van spierkracht in combinatie met ademhaling
is regelmatig mijn struikelblok.
Het lezen van jouw verhalen zijn voor mij een stimulans.
Accepteren van een probleem is een begin van herstel.
Het opent perspectief
Met groet Joep Fleuren

Margot Schuurs - Fijnaut

Dag Chris,
Gefeliciteerd met het uitlopen van de vierdaagse in Nijmegen,volgend jaar een nieuwe medaille!
Jammer dat je niet in mijn buraeu was ingedeeld,ik had G en H op de Wedren! Ik ben 29 jaar lid van het UC volgend jaar voor de laatste keer.
Ik heb met veel plezier je boek gelezen, Chapaue Chris wat een doorzettings vermogen! Je bent een kanjer!
Ik wens je het allerbeste en tot ziens op het jaar congres in Nieuwegein! Hartelijke groet Margot en Fred Schuurs

Trudy de Boon

Leuk Chris, dat je met Karin nog een muzikale ontmoeting had. Ze vroeg je mailadres voor de leuke foto's.
Grt. Trudy

Erna Donselaar

Fantastische prestaties, je loopt in ieder geval met veel
plezier dan kun je het ook heeeeeeel lang volhouden.

Ik wacht op je volgende tocht met je mooie verslagen.

groetjes Erna.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!