chrisnaarsantiago.reismee.nl

35e etappe (Deel 1). Pedrouzo - Santiago de Compostela

Om half zeven ging de wekker, maar ik was al eerder wakker geweest. Naast mij lag een wat eigenaardige Spanjaard. Pedro (55+) uit Barcelona. Ik voelde in een keer een klap in mijn rug. Had meneer een slipper naar mij toe gegooid omdat ik lag te snurken. Hij had nog meer mensen wakker gemaakt, want hij scheen voortdurend met zijn lamp op zoek naar snurkende mensen. Katja en Jean Christoph hadden ook behoorlijk last gehad van zijn geschijn. Als hij zelf sliep snurkte hij ook bij het leven. Heb ik zelf gezien en gehoord toen ik van het toilet kwam. Heb "per ongeluk" tegen zijn bed gestoten. Was hij tenminste ook weer wakker. Om vijf uur was hij al aan het rommelen en vertrok. Ik begrijp niet waarom zo iemand in een albergue municipal gaat slapen. Die moet ergens in een hutje op de hei gaan liggen.

Vandaag een dag van dubbele gevoelens. We zijn er bijna en toch is het op de camino geweldig. Zou best nog even mogen duren. Dadelijk ben ik klaar met mijn artikel en ga met de taxi naar Lavacolla en loop ik de laatste tien kilometer. Benieuwd wat dat met me gaat doen.

We hebben in elk geval afgesproken dat we elkaar om half zes voor de kathedraal ontmoeten, samen aperitieven, samen naar de mis van half acht en daarna samen diner. Gisteren heb ik Pablo Lampon gesproken, mijn guardian angel van NAVTEQ in Santiago. Hij had zeven hotels voor me. Zoek er maar een uit heb ik hem gezegd. Met hem heb ik de afspraak dat als ik bij de kathedraal ben ik hem bel. Zijn kantoor is vlakbij.

In elk geval ben ik al om zeven uur in het internetcafe voor het ontbijt. Cafeo con leche met twee tostados (€2,30). Daarna achter de compjoeter. Met wat kuren wil hij wel. En om kwart over negen ben ik klaar en ga me opmaken voor het laatste stukje.

Reacties

Reacties

Francina en johan

Heel veel succes met je laatste voettocht!
Geniet ervan!

Sander Serrée

Good luck Chris... en denk maar eens terug aan wat je allemaal zo meegemaakt hebt onderweg... best veel!

Albert en Trudy de Boon

Hoi Chris, we wensen je een geweldige aankomst op het plein bij de Cathedraal.
Veel succes.

Netty

The final stretch, good luck mate!

Carla

Hoi Chris, wens je een onvergetelijke tocht naar Santiago, geniet er van. .

Mascha v.d.Linden

Hoi Chris,

Bewondering alom. Je doet het toch maar even. Veel succes met de laatste kilometers!

Monique

Zet hem op Chris...de laatste loodjes....geniet ervan!

Fer Janken

Hoi Chris,
Ik wens je veel sterkte om de laatste loodjes te volbrengen en geniet van het moment dat je voor de Kathedraal aankomt. Ik hoop dat je daar bekenden hebt die je daar opvangen want anders loop je er verloren bij. Wij hebben op zondag om 11u daar de H. Mis gezongen en na afloop het wierooksvat zien zwaaien door de kathedraal. Heb je al plannen voor de terugkomst of ga je door tot Finistaire?

Sterkte.

Marian

Super Chris,! Die laatste kilometers zullen wel veel emoties oproepen. Heel veel succes en ik hoop dat je ook geniet van je laatste kilometers en het zicht op weer naar huis naar Ine en de rest van je gezin.

Ton en Edgar

Lieve Chris, de laatste kilometers lopen we in gedachten weer met je mee. Het zal best indruk op je maken als je bij de kathedraal bent. Dat gevoel zullen ook wij voelen door jouw mooie manier van schrijven. Wij wensen je een schitterende aankomst en een ongelofelijk indrukwekkende aankomst. Wij voelen met je mee. Kus Ton en Edgar

Fiona

Hi Chris! Good to know u r at the last stage of the camino!you are probably filled with mixed emotions arriving Santiago. Enjoy it and feel it deep to your soul! Today last year I was in Santiago too..how time flies!your fotos really remind me of our breakfast encounter of last year and many tiny little details that didnt really matter at that time, but flashback to memory between time. I wish u a wonderful journey, Buen Camino!

til van nieuwenhuizen

18-9-2015 een dag om nooit te vergeten. Geniet van elk moment.

...en straks thuis in een nieuw bad nagenieten!!

Guus Haeijen

Hoi Chris,
Fantastisch! Wat een prestatie!
Proficiat!!!

Thijs Drieessen

Hi Chris,

ik had het je al geschreven, geniet van de laatste meters en snuif het op, voorlopig zul je de wandelschoenen wel even in een hoekje parkeren, maar ik heb jouw verhalen graag gelezen en de mooie foto`s met plezier bekeken.

Willem de Goeij

Hoi Chris,
Wat een prestatie en wat een plezier zal dat zijn geweest die laatste meters. Vandaag naar Kaap Finistere begreep ik uit een ander deel van je blog. Ook fraai daar boven op de klip. Ik heb daar vanuit mijn marine-tijd leuke herinneringen aan; vanuit zee dan wel te verstaan: nog 2 dagen, zijn we thuis. En ... geloof het of niet, Ellen en ik zijn bij je in de buurt (met de camper dan wel te verstaan): Sanxenxo, hemelsbreed 75 km van Finistere. Als je naar het ZO kijkt kun je ons bijna zien staan te zwaaien! Veel groeten, Willem

Berend

Nog effies en dan heb je het volbracht. Een geweldige prestatie!!

Frans Hendriks

Hoi.Chris. Dat heb je mooi voor elkaar gekregen.Chapeau.Wat zal dat in begin vreemd aanvoelen om niet elke morgen weer zo'n stuk te moeten wandelen.Geniet er van.Groetjes.

Robert Willems

Dag Chris ; alom leuke verslagen gelezen en zelfs ik ben verbaasd hoe snel en eigenlijk zonder gekke dingen je de camino deze keer gelopen hebt.
We spreken elkaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!