chrisnaarsantiago.reismee.nl

32e etappe (1e deel). Portomarin - Palas de Rei

Vandaag kwart over zes op omdat we vandaag 25 km willen lopen. Als ik wakker wordt zie ik dat maeve haar bed al leeg is. Die krijgt van mij het certificaat "wegzijn zonder lawaai". Ik heb goed geslapen. Gelijk naar buiten kijken en ik zie dat het gelukkig droog is. Volgens de weerprofeten van het journaal tijdens het ontbijt zal het dat ook blijven, maar het zal wel de hele dag bewolkt blijven. Dus zeg maar; Gewoon lekker Nederlands loopweer.

Om kwart voor zeven lopen we naar het cafetaria aan de overkant voor het ontbijt. Ik vind het best wel koud. Om kwart over zeven zijn we weg. Eerst weer steilnaar beneden en daarna meer dan drie kilometer op redoute-achtige wijze omhoog. Als we boven zijn weet Jean Christoph me op gloedvolle wijze te vertellen dat hij uit een gezin van agrariers komt en dat het Niet gaat regenen. Hij heeft het nog niet gezegd of het begint inderdaad te regenen. Om 9 uur zijn we in Gonzar en ik trek mijn poncho ook maar aan, want mijn paraplu is niet genoeg. Ik pauzeer verder niet en stekker gelijk door. Jean Christoph heeft er vandaag zin in en loopt vooruit. Hij roept nog Legonde en albergue municipal. Ik zie het wel. Kom hem wel tegen.

Onder de voortdurende miezerregen ben ik om elf uur al in Legonde. Daar kom ik Maeve weer tegen en we besluiten om samen door te lopen, want we hebben nog lang niet alles over roeien verteld. En zo samen gezellig lopen kletsen schiet het lekker op en om kwart voor een ben ik al bij de albergue municipal in Palas de Rei. 25 km in vijf en een half uur vind ik best snel. We hebben meer dan 3 uur in de regen gelopen en zijn tot op het bot verkleumd. Onderweg rijden de taxis af en aan om de gelegenheidsperegrinos te gerieven.

Als we bij de albergue aankomen zit Jean Christoph daar al te wachetn. het ging lekker vandaag wist hij te melden. Maeve en ik vonden dat ook en 10 minuten later is Katja er ook al. We barsten allevier van de kou. En daar helpt het beste het drankje van haar oma tegen zegt Katja. Dus zitten wij onmiddellijk na het inchecken in een taberna aan de overkant aan de whisky, maar ja op een been kun je niet staan en we zijn met z´n vieren. Dus wordt het gezellig en de alberguist brengt allerlei lekkere tapas (voor niets). Dus hebben we ook gelijk de middagmaaltijd gehad. En ontdekt Katja dat er aan de overkant een internetcafe is en dat is ook nog open en dus zit ik hier met vier whisky´s op een verhaal te schrijven en ik heb nog geen idee waar we morgen heen gaan en ik stink want ik ben ook nog niet gedouchet. Kortom tot de volgende keer en ik moet nog 70 km en morgen wordt het boutweer met onweer en van alles.......

Reacties

Reacties

Ilja

Dat klinkt goed: een flinke ochtend wandelen, en daarna geestrijk vocht. Succes met de laatste loodjes!

douwe rekker

klasse in die plasse! lang leve de laatste loodjes. zelf een stuk friese kustpad gelopen, van Paesens en Moddergat naar het Booze Gat. een cafetaria tgo het Marne oefenterrein van defensie, maar thuis in Sauwerd geslapen. succes bij die laatste kilometers. ik zie in gedachten de kathedraal van Santiago al voor me..

wim van dijk

Veul sucses met de laatste kilometers en denk eraan de laatste loodjes wegen het zwaarste, sterkte

c.giliam@planet.nl

Nu de laatste kilometers. Het gaat snel nu. Wat een verschil met vorig jaar he Chris. Als die voetjes maar heel blijven zonder blaren dan haal jij dat op je sloffen hahaha.We hebben heel veel respect voor jou om dit te doen. Als je thuiskomt is je badkamer misschien klaar, kun je gelijk het bad in. Je zult ook blij zijn als je weer thuis bent bij je gezin maar je zult ook je maatjes gaan missen denk ik. Het gaat je goed Chris!!

Ton en Edgar

Ha, daar zijn we weer. De laatste kilometers voor je liggen en dan je eindpunt. Nu gaat het snel voor je. Doe maar rustig aan want de badkamer is nog niet klaar! Je loopt goed ontspannen en gezellig, dat halen we wel uit je verhalen. Houd vol en veel plezier!

À & À

Hallo, Chris, hoe gaat het! Ben je de kilometers aan het aftellen? We kunnen morgen misschien weer smakelijk lachen over je al je ervaringen! Succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!