chrisnaarsantiago.reismee.nl

29e etappe (deel 2). O Cebreiro - Triacastela

In totaal heb ik drie uur zitten internetten en moet hiervoor €9,- betalen, maar dat heb ik graag voor jullie over. ook nog een bier en een verse jus gedronken en die waren samen voor €3,-. Daar krijg ik ze in nederland niet voor.

Na het internetten weer die kilometer terug gelopen naar de albergue om te douchen en mijn was te doen. Ik wil hier toch ook een wijdverbreid misverstand rechtzetten. Waarom doen we elke dag te was? Wordt hij ook schoon? Maar daar gaat het helemaal niet om. De enige reden waarom wij de was doen is om die zweetlucht en andere luchten eruit te krijgen. Dat is het enige criterium. Als we ontdekken dat ook nog vieze vlekken zijn verdwenen dan is dit simpel een "additional benefit", zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen. En bij mij rook het weer lekker naar de Savon de Marseille.

Mijn schoenen ook nog nagekeken. Ze doen het geweldig al zie ik dat ze het best aardig voor de kiezen hebben gehad. Santiago halen ze wel. De stront van de klim naar O Cebreiro, daar neergelegd door Limousin koeien, die daar twee keer per dag langskomen om te worden gemolken, is inmiddels ook helemaal verdwenen. Heb ik gelukkig mijn tandenborstel niet aan hoeven wagen. Ben ik ook trouwens nooit van plan geweest.

Ook heb ik nog een treurige mededeling voor de roeiers onder jullie. De laatste dagen heb ik een fors aantal rivieren (alles heet hier trouwens "Rio") overgestoken of heb er kilometers langs gelopen, maar nergens is roeiwater. Dus vanaf nu meld ik wanneer er WEL roeiwater is.

Na het wassen naar het cafe aan de overkant voor het aperitief. (Een halve liter bier met een groot stuk tortilla con patatas voor €6,-). Zie ik daar dat Tom Dumoulin op weg naar Avila nog eens drie seconden op Aru pakt. Het algemeen klassement weet ik niet, maar daar kom ik misschien nog wel achter.

Om half acht het peregrinodiner. Weer heel iets anders dan de a la carte pulpo van gisteren. Macaroni met heel erg lekker gekruid gehakt, frites met gebakken eieren en aardbeienyoghurt uit zo´n bekertje toe met een halve liter water en een glas huiswijn voor €7,- en Chris kan er weer tegen. Ik ben zo moe dat Jean Christoph me af en toe moet aanstoten. Dan merk ik toch dat ik vanmiddag mijn siesta heb ingeleverd om mijn blog te kunnen schrijven. Ik haal nog net om negen uur mijn bedje en val als een blok in slaap.

Reacties

Reacties

jac en atoinette

Het gaat prima zo te lezen met je, hou vol he? Je bent een kanjer!
Grts uut eik

Gijs

Betreft Roeiwater; zondag a.s. roeien we in Maastricht de Limburg Boatrace. Daar had je fijn mee kunnen doen!
Maar ik zou ook liever wandelen in Spanje! :)
Truste!

c.giliam@planet.nl

Ongelooflijk hoe goed het gaat. Je bent super bezig Chris. We gaan door want we zijn er bijna ( we hebben makkelijk praten he Chris) Slaap lekker, groetjes Trudy en Con

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!