chrisnaarsantiago.reismee.nl

23e etappe (deel 1). Hospital de Orbigo - Murias de Rechivaldo

Om zeven uur ging volgens afspraak mijn wekker. Goed geslapen. Alleen is er door ons drieen volgens mij een wereldrecord snurken gevestigd. Ik heb midden in de nacht toen ik er uit moest om te plassen stiekum met mijn Iphone opnames gemaakt van Jan Christoph en Brian. Zij zeiden dat ik ook had gesnurkt. Waarvan akte.

Ontbeten hebben Jean Christoph en ik in de alberge. Cafeo con leche met een grote chocolatine van gisteren. €1,80. Maar het smaakte prima. Buiten was het maar 8C, dus weer fleecejack aan. het dorp uit krgen we een geweldig uitzicht op een fantastisch landscha a la de Arriege. Ook net zo leeg en stil. Ik kreeg een echt peregrinogevoel over me heen. Stilzwijgend en alleen maar genietend hebben we de eerste twee dorpjes Vilares de Orbigo (na 2,5km) en Santibañez de valdeiglesias (5 km) achter ons gelaten. We hadden nog geen zin in rust.

Doorgelopen door dit imponerende landschap met stevige klimmetjes erin en in de verte de bergen van morgen. Na tweeen een half uur als we ergens in de middle of nowhere ergens willen stoppen verschijnt er ineens bij een bouwval een kraampje met daarin alleen maar lekkers, fruit, frisdrank, zelfgebakken cake, enz. Een australische en een spanjaard "runnen" deze tent. Ze willen nergens geld voor en er is ook geen bus voor een donativo, maar we ontdekken ergens een cirkel op de grond waar geld in ligt en daar gooi ik dan ook maar een euro bij voor een glas kou grapefruitsap.

We lopen door en na een kilometer zien we in de verte Astorga liggen. Het is dan nog een uur lopen. Allemaal over mooie brede paden. Telkens verdwijnt Astorga weer, maar komt gelukkig ook weer terug. Om de stad te bereiken moeten we eerst nog tegen een stevige heuvel op, want daar is ze op gebouwd. Vol ontzag lopen we door de stad. prachtige geboeuwn en weinig verkeer. Mijn eerste doel is het Officia du Turismo. Daarvoor moeten we de hele stad door want het ligt vlakbij de kathedraal en zo komen we alle mooie gebouwen reeds tegen. het bisschoppelijk paleis van Gaudi o.a.

Gelukkig is er een internetcafe en dat is tot twee uur open. Eerst drinken Jean Christoph en ik nog een grote cola met een tapas erbij (€2,50) en we besluiten dat we elkaar weer ontmoeten in Murias de Rechivaldo 4km verder. Om 12 uur begin ik te schrijven en het is nu vijf voor 2 en ben ik weer helemaal bij en blij. dadelijk nog even de kathedraal in en dan zingend op weg naar Murias de Rechivaldo, dan heb ik meteen ook de eerst 4km van de komende 26, alleen maar stijgend, er op zitten.

Reacties

Reacties

Ton en Edgar

Wat een mooi verhaal, we voelen zelfs de emotie in de kerk. Het is zo leuk om telkens je verhalen te lezen dat we niet kunnen wachten op het volgende. Genieten met je mee op alle momenten van je dag! Fijn dat het lopen zo goed gaat, ga zo door. We blijven je volgen!

c.giliam@planet.nl

Je hebt weer goed je best gedaan om ons weer mooie verhalen te laten lezen. Want ik kan me voorstellen dat dit toch veel van je tijd in beslag neemt. Je laat ons meegenieten van je prachtige reis,waarvoor we je willen bedanken. Veel sterkte Chris!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!