chrisnaarsantiago.reismee.nl

21e etappe (deel 1) Arcahueja - Weet ik nog niet

Vanochtend om zeven uur opgestaan. Erwaren er al een stel weg en die hadden dat dus erg stil gedaan. Het is koud 11C. Toch besluit ik gelijk te starten in alleen mijn t-shirtje (voor de dames: vandaag heb ik mijn wit aan). Als ik het binnen een half uur nog koud heb zal ik mijn windjack pas aantrekken. Eerst een mueslireep naar binnen gewerkt. Mijn broek voelt aan de rechteronderkant erg licht aan en inderdaad vijf minuten onderweg ontdek ik dat ik mijn telefoon heb laten liggen met opladen. Stik. Terug. Hij ligt er gelukkig nog en om kwart voor acht loop ik voor de tweede keer vandaag de albergue uit.

Het is 8km naar Leon en ik moet 4 kilometer lang een flinke heuvel over heb ik gisteren in de taxi gezien. En dat klopt ook. En elke keer als ik denk dat ik boven komt maakt hij nog een knik naar boven en dat flikt hij vier keer. terwijl ik naar boven loopt neemt links van mij de stedelijke bebouwing toe. Als ik boven ben zie ik Leon voor me liggen. Dekathedraal in de oude stad echter nog niet want die ligt nog veel verder naar rechts. Om kwart voor negen zie ik de kathedraal in de verte en ik ben weer onderde indruk. De afdaling Leon is nu begonnen en via een prachtige laan loop ik richting oude stadscentrum. Ik kom ook nog langs mijn albergue waar ik vorig jaar nog heb zitten schrijven voordat we met de nachtbus naar Madrid gingen. Een ijverige Waalse hospitalero zegt dat ik er niet in mag, maar ik vertel hem alleen maar mijn verhaal van vorig jaar. Moeder overste heb ik niet gezien.

Door naar de kathedraal. Op het plein ervoor lijkt het wel een reunie, want ik kom een flink aantal bekenden tegen. Toen de kathedraal in. Hier is men op de commerciele toer €5,- entree en pergrinos geen korting. Wel 65+ en dus ben ik voor €4,- binnen. Erg indrukwekkend, maar over foto,s maken doet men meilijk. Toch stiekum een paar gemaakt.

Na de kathedraal op het plein naar een cafetaria voor mijn ontbijt. Cafeo con leche met een palmera natural en een palmera chocolat. €4,50 als ik het binnen op eet en €6,- als ik buiten op het terras ga zitten bikken. Dus binnen. en dat is maar goed ook want daar zitten de zusjes Bruna en Anna een beetje sip te kijken want voor hen houdt het vandaag hier op. Volgend jaarweer. Bruna vraagt nog of de pleister nog houdt en dat kan ik bevestigend beantwoorden.

Na het ontbijt besluit ik naar het internetcafe te gaan dat gisteren was gesloten, wantdat is vlakbij. Gelukkig is het nu open en vandaar dat een blije Chris hier zit te schrijven. En nu ben ik weer helemaal bij en stap ik hier zo de deur uit om decamino te vervolgen. Het is nu bijna elf uur. Waar ik vanavond slaap weet ik nog niet maardat lezen jullie vast in deel 2 van deze etappe. Waar ik dat ga schrijven weet ik ook nog niet, maar de volgende grote stad Astorga is hier maar 53 km vandaan. Dus nog geen drie dagen lopen.

Reacties

Reacties

Netty

Hi Chris, heel veel loop plezier en ook heel veel succes.

Ton en Edgar

Zo, wij zijn weer bij gelezen! Even snel gedaan tijdens de lunch. Hebben we toch even weer het buitengevoel beleefd. Heerlijk om zo met je mee te lopen. Tot volgende keer.

c,giliam@planet.nl

We hebben het idee als we dit lezen dat we ook aan het lopen zijn. Wat een prachtige verhalen elke keer daarom is het zo'n genot om dit te lezen. Je maakt de reis gewoon mee. Geweldig. Succes Chris!!!

Fer Janken

Chris,

In Astorga zie een mooie kerk of een ander gebouw dat door Gaudi is ontworpen.
Groetjes uit Oirsbeek

richarda

BIKKEL!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!