chrisnaarsantiago.reismee.nl

Morgen vertrek ik weer

En dan is het weer zo ver. Ik mag weer. En wat heb ik er naar uitgekeken. Ik kon er echter, zeker de laatste week, echter niet te veel aan denken omdat Ine en ik met Venlona op een fantastische concertreis naar Timisoara in Roemenie zijn geweest. In de omgeving van Venlo kunnen jullie er binnenkort ook van genieten want het concert wordt nog twee keer gedaan op zaterdag 12 september in Heerlen en zondag 13 september in Venlo. En later komt het dan ook nog in documentairevorm op de TV, want Omroep Venlo heeft de hele reis meegemaakt. Bovendien hebben we al een heleboel aandacht gehad omdat een spontaan concert op het Plen van de Vrijheid werd verboden door een tweetal plaatselijke Bromsnors (wouten). Gelukkig voor Venlona zat er een journalist van een regionale krant op dat plein en die heeft dat via facebook wereldkundig gemaakt en daar heeft Venlona een geweldige (gratis) pr aan overgehouden. Bij het schrijven van dit bericht was nog niet helemaal zeker of de beide koddebeiers ook erelid van onze pr-commissie zijn geworden. Deze reis is er nu ook schuldig aan dat ik al die prachtige operamelodieën maar niet uit mijn hoofd kan krijgen.

In augustus heb ik toch nog 61 km kunnen lopen, zodat ik nu dit jaar totaal 686 voorbereidingskilometers in de benen heb, 86 boven mijn doelstelling van 600 km.

Met mijn teen gaat het goed. D.w.z. mijn teennagel is aardig blauw en is al behoorlijk los aan het laten, maar Ine heeft een vrij simpele en effectieve methode gevonden om deze te fixeren en sinds ik mijn teen heb gestoten op de laatste vierdaagsedag heb ik alweer 115 km gelopen zonder problemen.

Ook heb ik me weer ingeschreven voor de 10 km tijdens Venloop van maart 2016 en na mijn Santiago avontuur heb dus ik mijn volgende fitheidsdoel alweer klaarliggen.

De laatste voorbereidingen zijn inmiddels afgerond: de oud NAVTEQ collega’s in Santiago en Barcelona zijn gebeld (Pablo en Maribel zitten klaar), mijn rugzak is ingepakt, de eerste etappes zijn gepland en alle reisbescheiden zijn binnen. Omdat ik vrijdag 28 augustus vrij vroeg moet vliegen heb ik besloten om al op donderdag namiddag met de trein uit Venlo te vertrekken en te slapen in het Maritim hotel op vliegveld Dusseldorf. Ik geef het toe, dit is behoorlijk luxer dan wat mij in Spanje te wachten staat. Gelukkig was dit een superdeal aanbieding (50% korting), waardoor ik niet te veel wroeging heb van al die luxe. Toen ik vandaag mijn treinkaartje wilde gaan kopen voor morgen werd het spontaan 10 euro duurder toen ik de datum naar morgen veranderde. Ook toen de behulpzame NS-er dit voor me deed. Koop ik het kaartje toch maar morgen.

Het plan van mijn reis er naar toe (bestemming Carrion de los Condes) ziet er nu als volgt uit: Met trein en sky-train van Venlo naar Dusseldorf International Airport, vliegtuig naar Madrid Baraga, trein naar Madrid Chamartin, trein naar Sahagun en taxi naar Carrion de los Condes. Gaat waarschijnlijk niet in een dag lukken, maar dat zie ik daar dan wel weer.

September wordt dus “loopmaand” voor mij en ik beloof echt om zo vaak als maar kan achter een terminal te kruipen om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Ine heeft gelukkig ook genoeg afleiding tijdens deze maand want op 31 augustus wordt gestart met de verbouwing van onze badkamer. Daar ligt ze gelukkig niet echt wakker van. Immers: “Alle voorgaande verbouwingen heb ik ook alleen gedaan als jij weer eens voor de zaak in het buitenland zat, dus deze gaat me ook wel weer lukken”. En daar heeft ze wat mij betreft helemaal gelijk in.

Reacties

Reacties

Sander Serrée

Veel suc6 Chris en laat ons inderdaad weten wie je tegenkomt zodat we weer kunnen genieten van de verhalen en onverwachte gebeurtenissen :-)

Nicole

Dag Chris, wat fijn voor je dat je jouw avontuur weer kunt gaan opzoeken en nu voor een 2e poging gaat. Aan je voorbereiding zal het (wederom) niet liggen. Wens je veel plezier, mooie verhalen en goed wandelweer toe.

Lieve groet,
Nicole

Renate

Geniet ervan! Ik kijk uit naar de verhalen.

Fer Janken

Chris, ik geloof dat ik in Carrion de los Condes geweest ben met het Kon. Roermonds Mannenkoor op weg naar Santiago de Compostella. Als je in Fromista bent moet je even de kerk in ggan, heel mooi.

Sterkte.

Jet en Fer uit Oirsbeek

Margot en Theo

Chris, een goede reis en veel mooie ervaringen en ontmoetingen toegewenst!
De 2e stap op weg naar je einddoel!

antoinette en jac

Heel veel succes gewenst en we horen van je!
Grts uut kessel-eik.

wim schepers

Dag Cris

Veel plezier en wandelgenot gewenst van een lichtelijke vernoeide maestro.
Mooi je terugblik op onze reis en de PR voor de komende concertrn
Zit het effe niet mee zing de zo bekende oprramelodieen die maar niet uit je hoofd willen en je zult nieuwe energie vinden
we will follow you

Adie wah

Linda en Herman

Veel succes Chris. Geniet ervan. Opletten dat je je zonnebril niet verliest!

Je vakantieburen

Twan Jacobs

Succes! Kump good!

marleen op de laak

heel veel succes chris en veel wandel plezier

Ton en Edgar

Al zwaaien we je deze keer niet uit, toch denken we veel aan je. Wensen je het allerbeste toe, veel loopplezier en gezondheid onderweg. We kijken uit naar je verslagen en kunnen op deze manier meegenieten. Mocht de badkamer eerder klaar zijn, maak je geen zorgen, wij gaan wel met Ine in bad! Tot horens en vergeet je schelp en vlaggetje niet. Onthoudt één ding goed, "Wees niet bang voor schaduwen, het betekent gewoon dat er ergens dichtbij licht is." Alle beste gewenst en een dikke kus van ons.

Carla

Hoi Chris, wens je heel veel succes met je tocht op de Camino, gezonde voeten en veel plezier met de pelgrims.

troelke

weej zien beniet, weej zien fan van dich!

Jelle & Jenny

Hiel vuul succes Chris!
We verheuge os al op dien verhoale en avonture! ;-)

Mascha

Heel veel succes en geniet er vooral van maar dat zit bij jou wel goed. Ik wens je een goede reis toe en ik kijk weer uit naar de vermakelijke reisverslagen.

Monique en Hay

Chris, heel veel plezier op je "nieuwe" avontuur, we verheugen ons weer op je reisverhalen... Liefs Monique en Hay

joep Fleuren

Chris , veel wandel plezier, geniet van alle ontmoetingen
en indrukken.
Met plezier zullen ze gelezen worden.
Misschien een klein advies , van mij als stumper die soms na 100 meter al buiten adem is, hou je aan de dagelijkse afstand die je wil lopen zoals je mij vertelde.
De boog niet helemaal gespannen houden verhoogt de ontspanning en het genot van waarnemingen.
Chris , een hartelijke groet en tot ???? Joep

Robert Willems

Mooie momenten gewenst in alle opzichten.
Uiteraard hoop ik hiervan wat mee te krijgen in de blogs.

Til van Nieuwenhuizen

De laatste avond van 'onze ' prachtige concertreis naar Timisoara zaten wij aan dezelfde tafel en genoten samen met Ine, mijn reisgenoot Ger, mijn broer Ad en vrouw Marly, jarige Guus!, met Leny en zus van een super lekker buffet in de DAB brouwerij.Overdadig maar heerlijk genoten zoals de hele fantastische reis!!! Geniet onder je wandelen van al deze mooie momenten en zing maar lekker door, dat verlicht de pijn die je beslist zult moeten doorstaan! Ik wens je een veilige, geïnspireerde, verlichte voettocht toe????????????

Henk en Annie

Succes Chris.
Dit keer gaat het zeker lukken, na al die zware voorbereidingen.
We blijven je vorderingen met interesse volgen.
En voor Ine, succes met de badkamer.

Trudy en Albert de Boon

Veel succes Chris, vanuit een warm Clapere.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!