chrisnaarsantiago.reismee.nl

4e, en laatste, Vierdaagse dag

Dag van Cuijk. Maar als 30km loper ben ik daar niet geweest.

Gisteravond nog met schoonvader en Ine, Gijs en Kim lekker bami gegeten. Het was me gelukt om nog net op tijd ook de satesaus klaar te hebben.

Na het eten nog even op mijn Iphone gekeken en toen zag ik dat Ton en Edgar hun foto’s van de tweede dag nog naar mij hadden ge-whatsapped. Als beloning heb ik vanuit mijn nest nog de foto’s naar mijn blog ge-upload. Ook heb ik gisteravond mijn vierdaagsemedaille nog “opgegraven”.

Vanmorgen voor de variatie al om 05.00 opgestaan, omdat ik met de trein wilde, zodat ik na afloop ook nog een pilsje samen met Ine zou kunnen drinken zonder terug te hoeven rijden. Om 06.00 met de trein vertrokken. Slechts 2 dames uit Velden, die ook de Vierdaagse lopen, en ik waren de enige passagiers. Maar dat veranderde. In Boxmeer kwam een hele horde dames de trein binnen en slechts 3 andere heren. Nou dat hebben we geweten; Wat een kippenhok. Ik kon mijn overbuurman niet eens verstaan, maar het was wel erg gezellig.

In Nijmegen waren ook nu weer de studenten en de stadsreiniging actief. Geen stuipen met de studenten dit keer, maar die stadsreiniging heeft elke dag een hele klus om de stad weer schoon te krijgen. Samen met Willy uit Hoorn ben ik naar de start gelopen. Zij heeft al 3 camino’s gedaan en gaat dit jaar nog een keer.

In de tent bij de start stond een doedelzakspeler zijn best te doen. Het klonk best aardig in de morgen. Iedereen had goede zin, want het is immers de laatste dag.

Nog geen 100 meter na de start struikel ik over een losliggende stoeptegel. Ik heb mijn rechter grote teen behoorlijk hard gestoten. Mijn eerste gedachten waren: a. gvd@#$&%@*(!!!!, b. Peter Frey (voor niet Venlonaren: Oud wethouder van losliggende stoeptegels) en c. als ik maar kan blijven lopen. Maar dat ging gelukkig.

Al gauw liep ik Leila uit Helsinki achterop. Ik herkende haar van verre aan de Finse vlag achterop haar rugzak. Weer samen gezellig een half uur gekletst, want toen ging ze voor haar krant met een aantal jonge kinderen meelopen.

Bij St Walrick, op weg naar Overasselt, heb ik hartstochtelijk naar een goede bekende gezocht, maar helaas heb ik Max niet gevonden. Al was het een aardige afleiding op best een saai stuk van de route, Toen heb ik om 10 over 10 vlak voor Overasselt pauze gehouden. De tape van Ine doet het nog steeds geweldig en ik voel me bijv. veel beter dan woensdagmiddag op de dag van Wijchen. In de pauze vroegen mijn 2 buurvrouwen uit Elst of ik een foto van hun wilde maken en dat wilde ik wel. Echter het eerste kiekje stond hun niet zo aan. Of ik nog een foto wilde maken, maar ook deze was niet naar hun zin en weer kreeg ik hun fototoestel in mijn handen gedrukt. Toen heb ik gezegd dat dit mijn laatse poging zou zijn en dat ze dan maar een andere sukkel moesten zoeken. Gelukkig was de derde poging goed genoeg. Op hun app lieten ze me zien dat we al 13km hadden gelopen. Er zaten ook 2 dames uit Zeeland in een soort nep Zeeuws kostuum. Zij vonden het net carnaval en in Zeeland kunnen ze het weten.

Verder naar Overasselt kwamen we Erik Hulzebosch met zijn camerateam tegen. Hij kreeg van alles te horen, zoals: “Dit is nog wat anders dan schaatsen” en meer van die gein, maar hij vatte het allemaal sportief op en heeft er hartelijk om gelachen. Overasselt zelf was weer erg gezellig met o.a. 2 jazz-orkesten.

Na Overasselt de maasdijk op richting Heumen. Dit is best een ellendig lang stuk en ik weet precies hoe lang omdat ik er jaren heb geroeid. Gelukkig liep ik hier Martin uit Deventer tegen het lijf en we hebben flink gepraat over onze ervaringen in ons werk bij multinationals. Daar zaten behoorlijk wat overeenkomsten in. Samen door Heumen tot vlak voor Malden, waar Martin op zijn jongere broers ging wachten, want zij liepen de 40km. Ik alleen door Malden. Weer een groot feest en ik ben pas gestopt bij de MacD vlak voor de Via Gladiola. Het was toen pas 13.00. dat was erg vroeg. Ik zat bij de snellere lopers en zo voelde het ook voor mij. Geen centje pijn, op mijn rechter grote teen na. Nog maar 5km. Even met Ine gebeld maar zij was nog onderweg.

Om 13.45 ben ik aan mijn “triomftocht” over de Via Gladiola begonnen. Ik ben extra wat langzamer gaan lopen om er nog meer van te kunnen genieten. Ook van al de oude meuk aan meubels, die er stond, want zoals jullie misschien niet weten kunnen alle Nijnegenaren hun oude meubels aan de Sint Annastraat neerzetten in de week voor de Vierdaagse. Kunnen ze op de laatste dag nog worden gebruikt en direct na de laatste lopers komt dan een grote ploeg van de gemeentereiniging, die alle meubels (gratis) oplaadt en naar de stortplaats brengt.

Ine had inmiddels gebeld dat ze voor nr 150 stond en ja hoor dat klopte. Effe geknuffeld en toen door naar de hoofdtribune. Daar stond mijn studiemaatje Ton Thomassen. Nu in zijn functie als penningmeester van het Hoofdbestuur van de Vierdaagse. Een echte bobo dus. Gelukkig staat hij met beide benen stevig op de grond. Van hem kreeg ik een bos gladiolen. Een paar meter verder stond burgemeester Bruls. Hij herkende me nog en van hem kreeg ik ook nog een gladiool en hij wenste me in het limburgs proficiat. Om 14.30 was ik binnen.

Daarna door naar de Wedren voor het ophalen van mijn 3tje, samen met Kim uit Best. Vervolgens met Lieke uit Arcen richting centrum, waar ik haar de weg naar het station heb gewezen. Ine vond ik terug op de afgesproken plaats voor Albert Hein. Samen de stad in gestekkert en we kwamen terecht bij een bekende kroeg de Fuik. Hier werden we door een engel (Linde) bedient en daar hebben we er 5 gedronken (in een rustig tempo) bij live muziek en die vijf begon ik te merken. We zijn toen “op niveau” gaan eten bij een Doner in de Smetiusstraat, waarna we door naar het station zijn gelopen. Om 19.00 uur waren we thuis. Voor mij een dag van 14 uur en dat merkte ik. Ik ben erg moe, maar voel me veel fitter dan op woensdagavond na de tweede dag. Alleen mijn teen is al behoorlijk blauw aan het worden nu ik er weer naar kijk terwijl ik dit zit te schrijven. Benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Het was wederom een prachtige dag (van 17C tot 24C) in een geweldige Vierdaagse, waarvan ook nu weer de tweede dag het moeilijkst en de derde dag de mooiste was. Of ik nog een keer deze tocht loop weet ik niet, want ik heb al 2x “nooit meer” geroepen en toch heb ik het weer gedaan.

En ook nu de logistiek van vandaag: 1 koffie, 2,5 liter water, 1 redbull (gekregen), 5 pils, 4 krentenbollen met suiker, 3 snelle Jelles en 1 doner.

En nu merk ik dat ik goed moe ben, want de letters beginnen te dansen en ik moet nog douchen en dan ga ik slapen en ik zet morgen de wekker NIET. Ik voel me niet eens zo stijf en kan zondag lekker weer gaan roeien.

Reacties

Reacties

Jelle en Jenny

Gefeliciteerd Chris! Top gedaan!!
Mooie prestatie weer!
Nu lekker genieten van een goede nachtrust en lekker uitslapen. Welteruste...

GĂ© van Rijn

4 daag leuke impressies gelaeze. Ik kiek noow al oet op Santiago de ....

Jan Pieter Six

Mission accomplished, well done, champ!

richarda

Oeffff Chris, wat een wereldervaring.
Veel respect voor je prestatie!
Heel erg leuk geschreven en het voelt alsof ik langs de kant heb gestaan, sjiek hoor!
wat fijn die leuke vrouw achter jou, die koningin...!!!!
zonder haar liep je wrs alleen de avond4d... :)
erg dankbaar dat ik je volg en dit mee te maken. nog nooit zo 'dichtbij' de N4d geweest, proficiat met je medaille!!!
en veel succes voor de Camino.
x richarda en Dik

Theo&Go

Chris, proficiat!!
Geniet lekker thuis bij Ine van een luie regenachtige 'day after'.

Joop Rakhorst

Grote held
Je ziet maar weer, dat - als de Logistiek goed is geregeld - alles op rolletjes, cq rollende voetjes loopt.
Ik vraag me wel af hoe je na de 4 - daagse al die nieuwe vriendinnen "bijhoudt" ! (hard lopen zeker ?! )
Proficiat Chris !

Anne-Marie

Toppertje! Proficiat Chris met dees prestatie !
Vind t nog altied jaomer det ik dich woensdaag neet verbeej heb zeen komme...grneet noow maar lekker van dien wiekend!
Groetjes aan Ine !

Berend

Chris, gefeliciteerd en dat met een zere teen. Maar goed dat er afleiding in de buurt was.

Mascha van der Linden

Hoi Chris, goed gedaan! Wat een prestatie, vele van je roeimaten zullen je het nog niet nadoen. Een fijn weekend en op naar de volgende uitdaging. Doei

GĂ©

Hoi Chris,

Petje aaf !!!!!

GĂ© en Ria

Jan Kuijt

Chris,

Jouw boeiende verhalen dagelijks lezend vroeg ik me gisteravond af of je het nu wel of niet gehaald zou hebben; ja, toch enige twijfel, terwijl ik eigenlijk beter had kunnen weten. Een echt doorzetter geeft niet op.
Gefeliciteerd en nu op naar die groet klus, waar je m.i. tegen op ziet, maar ook naar uitkijkt. Sterkte en veel plezier gewenst. Blijf wel schrijven hoor !

Louis Ebus

Cris proficiat met het uitlopen van de vierdaagse!!
Ik was om 06.40 in Cuijk om te kijken of de ponton goed gelegd werd, er waren meerdere kijkers [en keurders]
Ook nog op meerdere plaatsen wezen kijken. Dit kan nog op de motor. Groetjes en kom ook goed aan in Santiago.

Agnes

Proficiat met dien prestatie .beterschap met de teen.

Annie en Henk

Chris Proficiat.
Topprestatie en goede voorbereiding op je einddoel de CAMINO.

Joep Fleuren

Chris proficiat met deze prestatie.
Wederom leuk al die verhalen te lezen.

Fijn dat gevoel van waardering en erkenning te ontvangen op de beroemde Via Gladiola,
Een betere streling van je ego kan een mens niet krijgen.
Ongetwijfeld zul je ook met de je toejuichende menigte wel de nodige ontroeringen hebben gedeeld.
Zeker met Ine , je private voet verzorgster .
Het biertje achteraf !!!!! heerlijk toch ??
Chris nogmaals met respect proficiat en tot dinsdag.
Joep.

Albert en Trudy

Gefeliciteerd met je prestatie. Hier heeft het vrijdagavond geregend en de temp. is nu 28 grd.

Ton en Edgar

Proficiat met het behaalde drietje. Hopelijk is je teen genezen als je op weg gaat naar Santiago. We zijn trots dat we zo'n sportieve vriend bij ons mogen hebben. We genieten elke dag van je verhalen en kijken dan ook uit naar de camino. BedAnkt Chris dat je dit alles met ons wil delen. Dikke kus Ton en Edgar

Gijs jr

Gefeliciteerd Pa!
Nu heb je er weer eentje meer en moeten Rob en ik dus aan de bak. Poeh! 4x50km, ik denk dat ik nog een jaar of 23 wacht, dan zijn het er weer 4x30km... :)

Marian

Proficiat Chris met je behaalde drietje, ik heb een 5 mooi zilver met blauw. Je op vrijdag niet meer kunnen "vangen" voor een gezellige babbel. Twee keer toeval is teveel van het goeie. Ik blijf je volgen met je wandelavontuur. xxx en tot ziens

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!