chrisnaarsantiago.reismee.nl

Verplichte rustdag

Vandaag uitgeslapen tot 07.00. Om 08.00 moet ik immers weg zijn. Vrijwel alle peregrinos zijn dan al weg. Vandaag het stuk van 18km rechte weg zonder water en andere verzorging. Michele laat adres van nieuwe albergue achter. Ontbijt van tomaaten, perzik, banaan en jus dóranges. Bocadillos gesmeerd voor later vandaag.

Ik strompel naar de albergue waar de bus vertrekt. Hier moet ik ook het kaartje kopen. Het lopen gaat vrijwel niet. Ik kan met name mijn linkervoet niet meer afrollen. De ingetapete voeten passen net in mijn schoenen.

oor de peregrinos is het gelukkig goed weer; bewolkt en een frisse wind. De bus vertrekt pas om 12.45 en ik wil deze artikelen schrijven voor het blog. Er is een computer in de bieb, maar op zaterdag is de bieb dicht.

Komt in een keer weer Ely op de slippers uit Seattle weer aan. Hij wil vandaag 40km lopen. Hij vindt het jammer dat het met mijn voeten niet zo geweldig gaat. Ik krijg een hug van hem ook namens zijn vader en moeder.

Om 10.00 gaat de pharmacie open en kan ik nog de compressen voor Michele kopen om haar voorraad weer aan te vullen.

Om 11.30 komen de ouders van Ely ook nog voorbij. Wederom even gehugt en zij weer door.

Volgens de dienstregeling komt de bus om 11.45. Om 12.30 is hij er al. Moet je in Nederland proberen. De bus heeft bijna een uur nodig voor 24 km, maar we zien zig zag door het spaanse land best veel dorpjes. We worden afgezet in the middle of nowhere. Ik strompel 300 m naar de albergue. Heel erg mooi. Voor EU 8,- heb ik weer een bedje en voor nog eens EU 10,- een diner. Bovendien hebben ze internet waar ik dit kan schrijven.

Kom ik op mijn kamer zitten daar al Max, Karina, Benjamin. Zij willen samen met mij eten en kijken medelijdend naar mijn ingetapete voeten.

Reacties

Reacties

Trudy en Con

Wat is dit nou toch echt kl*te met jouw voeten. Of mogen we dat niet zeggen op een pelgrimstocht. Wat een pech he man met die voeten. Gelukkig heb je Michele, je engel!!! Chris laat je er niet onder krijgen, komt goed man!!!! Trouwens nog gefeliciteerd met je moeder en heel veel sterkte. Groetjes

Joep Fleuren

Hallo Chris,
Wat zijn de verhalen lekker te lezen, zelf een tegenslag
zoals gekwetste voeten beschrijf je erg goed.
Bij het lezen heb ik soms het idee zelf te lopen ( haha) en de mede te ontmoeten.
Niet op alles reageer ik maar je kunt er op vertrouwen dat te waardering van mij voor jullie peregrinos groot is
Met vriendelijke groet en een snel herstel.
Joep

Ton en Edgar

Lieve Chris, wat fijn dat we weer wat van je horen, je maakte ons met je laatste bericht erg ongerust!!! Misschien ging het allemaal iets te goed en te vlot en wordt je nu terug gefloten. Als we over je blaren lezen, voelen we de pijn van je voeten met je mee. Helaas kunnen we de pijn voor jou niet verlichten, maar het idee dat we met je mee lijden, zal hopelijk tot steun zijn. Rust goed uit, want je moet nog een eind. Denk en zorg goed voor jezelf, na regen komt zonneschijn, zeker voor jouw! Je bent altijd positief geweest, dus nu komt het ook zeker weer goed. We duimen voor je, dat je voeten snel zullen helen. Denkend aan je groeten we je met veel ontzag, Ton en Edgar

Berend

In het begin liep je de sterren van de hemel en opeens kwamen de blaartjes. Heb je ontdekt waar het aan ligt?
Heb je de sokken geruild net zo als het vrouwtje die elke dag iets anders aan had. Of wat ook niet goed is; met haarshampoo de sokken wassen. Ik voel wel mee met je want niets is ellendiger dan een blaar of tien, vooral als je vroeger nooit geen problemen had. Klinkt lullig maar neem nou die dag rust en laat je voeten even van de open lucht genieten. Sterkte!!!

Erna

Hoi Chris,
Dit is echt zwaar pech (netjes gezegd).Ik ga er vanuit dat de medische verzorging zo goed is en dat je een tovercremetje meekrijgt zodat je lustig (beetje gevoelig in begin)je fantastische reis kunt vervolgen. Chapeau voor wat jullie daar allemaal meemaken en doorstaan,maar ook veel plezier met elkaar hebben.Ik strompel in gedachten een stukje met je mee, he au, maar niet te ver.
Dikke kus Erna.

Thijs

Hi Chris,

Kom op kerel, neem misschien iets meer rust en je komt er wel weer bovenop en dan loop je ze allemaal voorbij zo als de Jocushaan de kippen voorbij en er bovenop springt, ik he even met jou te doen maar je gaat het er niet bij laten, dat voel ik aan............... dus alle groeten van Venlona uit Venlo en van Ber Schellings van de Maastrichter Staar, die ik gisteren heb gehoord en gesproken en je neemt een beetje afleiding van ale die voeten en b;laren en dan gaat het ineens weer beter. Inndddd wij strompelen met je mee zoals een van de reacties al eerder meedeelden.
Chris veel sterkte en de groeten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!