chrisnaarsantiago.reismee.nl

Toilettassen van de dames

Dit wordt belangrijke informatie voor de heren. Dames mogen het ook lezen. Ik wil echter geen ruzie in goede relaties veroorzaken.

We zitten hier elke dag in de albergues bovenp elkaars lip en staan ook in een aantal herbergen samen in de badkamer. Nee heren, het gaat allemaal uiterst decent. Ik heb nog geen bloot damesachterwerk, blote borstenof zelfs helemaal naakte dames gezien, al moet ik mewel soms omdraaien om niet in de lach te schieten welke ingewikkelde manoevres uitvoert om bijv. een bh onder een handdoek aan te trekken. Dan denk ik gelijk aan de film Alleman van Bert Haanstra uit de jaren vijftig.

Maar het gaat dus over toilettassen. Ik had geen idee dat die zooo klein kunnen zijn en dat dames zooo weinig nodig hebben. Over de inhoud zelf doe ik geen onthullingen, want we zijn immers op de camino, maar het fenomeen zelf fascineert mij mateloos. Als ik om mij heen kijk (ik hou het zo algemeen mogelijk, zodat niemand zich mogelijk zou kunnen herkennen): thuis, bij familie en in hotels op reis (zakelijk of bijv. met venlona)dan bestaat in het algemeen de damesbagage voor de helft uit toilet gerei en spullen om de neus te poederen. Zelfs fohns, kleine strijkplanken en strijkijzers worden meegezeuld. Nou heren, ik kan u verzekeren dat ze met verrekt kleine tasjes uitkomen en uren voor de spiegel? Dat gaat gewoon niet: a. zijn er gewoon te weinig spiegels, b. is de lichtinval (qua lux)meestal

(even wachten want ik heb vandaag de wasmachine gedeeld met een vijftal jonge duitse dames en heren en moet hem nu eerst even gaan ophangen want anders is hij morgen niet droog en dan moet ik weer extra gewicht meesjouwen).

niet wat hij moet zijn. er wordt nu gewoon wat met de vingers in de haren gefrot, een laatste wanhopige blik, dan toch maar weer de rugzak op de rug en het donker in voor het eerste deel van de dagelijkse etappe.

Dus heren, mijn voorstel zou zijn om de dames gewoon met een kilo of 10 op de rug een stevige wandeling (minimaal 15 km te laten maken). Ik zou het sportief vinden als jullie dan zelf ook zo´n rugzak zouden meedragen.

Reacties

Reacties

antoinette

Ik ben bang dat je sommige dames na een week lopen niet meer zou herkennen!

marieke en bert

leuke verhalen chris. ik geniet iedere keer weer. hoeveel km moet je eigenlijk?

Ton en Edgar

Leuk dat je weer fotoos hebt gestuurd, zien we weer iets van het landschap en natuurlijk je mede wandelaars. Het ziet er allemaal zeer ontspannen uit, maar er moet natuurlijk wel gelopen worden! Chris, je straalt helemaal op de fotoos, je bent echt in je element. Fijn dat je zo geniet. Dat doet ons goed! Gr. Ton en Edgar

Berend

Ach ja, een tandenborstel is eigenlijk al voldoende alhoewel na 2 dagen merk je het ook niet meer als je geen tanden poetst. Voor hen die nog haren hebben; je kunt met de tandenborstel ook je haren ordenen.

antoinette en jac

Wat weer een leuk verhaal,we genieten,
Foto's ook geweldig
Je ziet er trouwens nog good oet!
Houden zo en loop ze nog met alle geneugtens!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!