chrisnaarsantiago.reismee.nl

3e etappe: Larrasoaña - Cizur Menor

07.30 op en 08.00 lopen. Vandaag maar 21 km. Spierpijn viel reuze mee (3e en 4e dag zijn meestal het ergste). Gisteren had ik van Max een magnesiumtablet gekregen. Alle plaatselijke geleerden waren het erover eens dat dit helpt.

Voordat we vertrokken wasren alle 21 het eens dat er verschrikkelijk werd gesnurkt. Ik kon dat beamen want toen ik er uit moest om te plassen snurkte de rest gewoon door. De daaropvolgende discussie over wel of geen oorproppen en zo ja welke types, heb ik niet meer gevolgd.

Na 1,5 uur ontbeten aan een riviertje bij Zuriain. Heerlijk dubbele cafeo con leche met een nog lekerderderder bobadilla (of zoiets) vers stokbrood met gebakken spek ertussen . Dit ontbijt kreeg een tien. Daarna door. Allemaal fijne grintpaden en maar enkele keren een steil stuk. Het weer was goed. Rond 10 uur alleen nog t-shirt. Het was ook hier zondag en we werden door heel veel spanjaarden een buen camino toegewenst. Max droomde al 2 dagen van Refugio Paderborn in Pamplona (en wil daar 2 dagen blijven) en ik van een internetcafe. Als ik dit zou vinden in Pamplona zou Karin doorlopen.

Ook wilde ik geld pinnen en de 5e pinautomaat was al raak. De voorgaande 4 waren defect. In Villava begon het stedelijk gebied (niet mooi) We kwamen veel andere pelgrims tegen. Hier heb ik wel nog 2 bananen op de kop getikt.

Pamplona liepen we om 12.00 binnen via een van de oude stadspoorten. Zeer indrukwekkend. Zoals gezegd: geen stieren in de straten. Mooie oude stad. Erg warm reeds. In een winkeltje heb ik een heerlijke bobadilla besteld met die verse rauwe ham (serrano??) EU 3,-. Daarna naar het Office de turismo, die me de weg wezen naar het internetcafe, waar ik geschreven heb tot 14.00 siestatijd.

Toen verder de stad uit. Komt opeens een Fransman (desolee) op mij af of ik farnsman was (dat vlaggetje van Ton en Edgar). Ik zei dat ik Nederlander was maar kon ze in keurig Frans naar het grote centrale plein sturen waar ik net vandaan kwam en daar stikte het van de restaurantjes.

Bij het uitlopen van de stad via de grote citadel (schitterend) werd ik achteropgelopen door Robert en Sonja uit Duitsland. EEn stuk samengelopen, maar hij wilde per se naar de citadel toe en daar heb ik er genoeg van gezien.

Buiten Pamplona in de laatste 5 km veranderde het landschap en steeg de temperatuur.

Daar liep ik Anna uit Letland achterop en die zat er helemaal doorheen. het was ook nog bergop tegen de heuvel op, die we reeds zien liggen en waar we morgen nog 8km tegenop moeten.

Om 15.30 kwamen we aan in een wondermooie refugio met een engels sprekende dame, die iedereen wil verzorgen. 10EU voor dit mooie onderkomen. Anna werd als eerste onderhanden genomen: 7 blaren en erg vochtige voeten en schoenen. En hier is de oplossing: Maandverband over de zolen en elke 2 dagen verwisselen!! Anna loopt nu blij rond.

Douches werkte prima en ik kon mijn was bij die van Robert en Sonja doen. Mijn vochtige spullen van vanochtend zijn ook allemaal droog. Zelf heb ik nog steeds geen blaren en de spierpijn valt ook reuze mee. Straks heb ik ook voor het eerst de pijpen van mijn broek geritst.

Nu nog even een wijntje drinken (ze komen geregeld kijken waar ik toch blijf) en om 22.00 weer onder de vette lappen (ik slaap alleen in mijn lakenzak).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!