chrisnaarsantiago.reismee.nl

Voorbereidingen in februari

Nog even een update voor dat de vastenaovend hier compleet losbarst/uitbreekt.


De omgeving begint aan het idee te wennen dat ik echt van plan ben om te gaan. Op mijn 65ste verjaardag werd dit duidelijk doordat de familie al een behoorlijke mand had samengesteld met allerlei nuttige zaken (tot en met de heimweekaarten toe!). Ook was er al een wandelstaf (compleet met linten) van Lotte. Gijs heeft inmiddels zijn slaapzak beschikbaar gesteld en via Katja ben ik in het bezit gekomen van het juiste formaat rugzak. Deze heb ik al gebruikt op het stuk Pieterpad van Pieterburen naar Groningen en dat ging prima.


Inmiddels weet ik in welke refugio in St Jean Pied de Port ik wil starten. Een bed kan ik echter nog niet reserveren omdat deze refugio pas in maart opengaat.


Ook de reis er naar toe wordt een verrassing. Per vliegtuig blijkt niet echt handig: bestemmingen zijn te ver weg (Biaritz en Toulouse) en de vlucht naar Pau, die er enkele maanden geleden nog was, is vervallen. Het gaat dus vermoedelijk per trein worden. Dit regelen via internet blijkt vrijwel onmogelijk omdat de diverse spoorwegsites nog niet echt goed aan elkaar zijn geknoopt. Via een reisburo kan wel: maar pas 3 maanden vantevoren. We hebben dus nog tijd.


Deze maand ook alweer enkele boeken gelezen en de tocht begint zich nu toch alweer wat duidelijker af te tekenen. Je leert van alles wat deze boekenschrijvers hebben meegemaakt.


In de komende periode ga ik voorzichtig beginnen aan de lijst van wat ik allemaal mee wil nemen, maar nu eerst: Vastenaovend vieren!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!